YAYLACILARIN DÖNÜŞ HAZIRLIĞI BAŞLADI

2 bin rakımlı Sinek Yaylası'nda hayvanlarını yaz boyu verimli meralarda otlatan ve kışlık hazırlıklarını tamamlayan YAYLACILARI dönüş telaşı sardı.

Güncel 4.09.2019 15:59:00 0
YAYLACILARIN DÖNÜŞ HAZIRLIĞI BAŞLADI

Ağrı'da zorlu geçen kış mevsiminin ardından ilkbaharda karların erimesiyle yaylaların yolunu tutan göçerler, 4 aylık yayla dönemini tamamladı.

Sinek Yaylası'nda, hayvanlarını yaz boyu verimli meralarda otlatan ve kışlık hazırlıklarını tamamlayan göçerleri dönüş telaşı sardı. Göçerler, sonbahar ve kış mevsimini geçirecekleri köylerine dönüş için son hazırlıklarını yapıyor.

Göçerlerden 75 yaşındaki Bekir Öz, yaptığı açıklamada, ilkbaharda hayvanlarıyla yaylaya çıktıklarını söyledi.

Yaylalarda havaların çok serin olduğunu ve hayvanların kolay kolay hastalanmadığını ifade eden Öz, şöyle konuştu:

"Biz yokken bile babam bu yaylaya geliyormuş. Ben de 75 yaşındayım ve küçüklüğümde babamla bu yaylaya geldiğimi hatırlıyorum. 80 yıldır biz bu yaylalardayız. İlkbaharda çıktığımız yayladan sonbahara doğru tekrar köylerimize dönüyoruz. Yağ, süt ve peynirimizi burada hazırlıyoruz. Yayla çok güzel, buz gibi suyu var. Burada koyunlarımızı sağıyoruz. Sütümüz, kaymağımız, yağımız var. Burada her şeyimiz mükemmel."

Öz, havaların soğumasıyla dönüş hazırlıklarına başladıklarını belirterek, bu yıl yayla dönemini verimli geçirdiklerini dile getirdi.(aa)

  • BIST 100

    17901,41%0,10
  • DOLAR

    46,59% 0,12
  • EURO

    53,07% 0,09
  • GRAM ALTIN

    6129,21% 0,00
  • Ç. ALTIN

    9878,51% 0,00

Egazete


  • Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli
  • Salı 25 ° / 9 ° Güneşli

Ağrı

29.06.2026

  • İMSAK 02:41
  • GÜNEŞ 04:36
  • ÖĞLE 12:16
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33