İlginizi Çekebilir
SAZLIKLARDA TOPLANAN KAMIŞLAR KIŞIN ISINMAK İÇİN KESİLİYOR?
Bir zamanlar gölgelik ve dekoratif malzeme olarak kullanılıyordu.
Haber: Nezir ÇELİK
Doğubayazıt´ta bir dönem geçimlerini sazlıklarda kestikleri kamışları satarak sağlayan köylüler, artık sadece kendilerine kışın ısınmak için topluyorlar.
Göl çevresini dolduran ve kuşlar için barınak görevi gören sazlıklar, bir zamanlar ilçede ekonomik değeri nedeniyle köylüler için oldukça önemli bir gelir kapısıydı.
Köy sakinlerinden, Davut İlter, yaptığı açıklamada göl kıyısında büyüyen saz ve kamışları köylülerin artık sadece yakacak olarak kullanmak için biçtiğini söyledi.
Kamışların geçmişte kendilerine iyi para kazandırdığını ifade eden Davut İlter, ?Köyümüzde herkes biçerken, bağı 1 liradan satılıyordu. Bir zamanlar gölgelik ve dekoratif malzeme olarak kullanılırken, inşaat sektöründe yalıtım malzemesi olarak kullanılıyordu. Bir dönem bölgemizden bir çok yere kamyonlarla gönderildiğini hatırlıyorum.
Şimdi ise yakacak malzeme olarak kullanımının dışında çit yapımında da kullanılıyor. Ekonomik bir değeri yok. Yöre insanı artık hayvancılık gibi uğraşlardan geçimini sağlamaya başladı.? dedi.




-
BIST 100
17901,41%0,10
-
DOLAR
46,59% 0,12
-
EURO
53,07% 0,09
-
GRAM ALTIN
6129,21% 1,67
-
Ç. ALTIN
9817,61% 1,65
Egazete
- Pazar 22.6 ° / 6.4 ° Güneşli
- Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli
- Salı 25 ° / 9 ° Güneşli
Ağrı
28.06.2026
- İMSAK 02:41
- GÜNEŞ 04:35
- ÖĞLE 12:16
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




