İlginizi Çekebilir
SAĞLIK BAKANLIĞI'NDAN “KIZAMIK” ALARMI: 81 İLE YAZI GÖNDERİLDİ
SAĞLIK BAKANLIĞI KONUYA İLİŞKİN 81 İLİN İL SAĞLIK MÜDÜRLÜKLERİNE YAZI GÖNDERDİ.
Türk Tabipleri Birliği’nin (TTB) açıklamasına göre Türkiye’de 2023 yılının ilk altı ayında görülen kızamık sayısında bir önceki altı aya kıyasla artış yaşandı. İlk altı ay verilerine göre en yüksek vaka sayısı haziranda görüldü. Sağlık Bakanlığı konuya ilişkin 81 ilin il sağlık
Yazıda, “Genişletilmiş Bağışıklama Programı kapsamında yürütülen kızamık, kızamıkçık, kabakulak aşı kapsayıcılığının ülke genelinde artırılması için eksik aşılı ve aşısız kişilere ulaşılması önem arz etmektedir. Eksik aşılıların yoğun bulunduğu tespit edilen yerlerde il sağlık müdürlüklerinin koordinasyonunda ilçe sağlık müdürlükleri ve toplum sağlığı merkezleri tarafından oluşturulacak mobil ekipler aracılığıyla aşısız ve eksik aşılı çocukların aşılarının tamamlanması sağlanmalı” ifadeleri kullanıldı.
Cumhuriyet’te yer alan habere göre, TTB Aile Hekimliği Kolu (AHEK) Başkanı Emrah Kırımlı, “Kızamık aşısı 7 yaşında yapılıyordu. CovId-19 dönemi erkene çekildi. Veliler de ‘Bu okul aşısıydı niye şimdi yapılıyor’ diyorlar. Toplumdaki bilgisizliğin aşılması lazım” dedi.
-
BIST 100
17883,54%-0,44
-
DOLAR
46,54% 0,02
-
EURO
52,76% -0,17
-
GRAM ALTIN
6029,73% 0,02
-
Ç. ALTIN
9650,40% 0,00
Egazete
- Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
- Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
Ağrı
26.06.2026
- İMSAK 02:39
- GÜNEŞ 04:34
- ÖĞLE 12:16
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




