İlginizi Çekebilir
PRİM BORCU TEBLİGATI, POSTA İLE DEĞİL SMS İLE YAPILACAK
Atilla Koç
Prim tahsilâtlarını artırmayı planlayan Cumhurbaşkanlığı, prim borçlarının takip ve tahsilâtı için çok daha etkin önlemler alacak.
Bu kapsamda artık Genel Sağlık Sigortası (GSS) borcu olanlara klasik usulle posta ile tebligat yapılmayacak. Prim borcu olan kişiye gönderilecek SMS ile kendisine gerekli ödeme uyarısı yapılmış sayılacak ve ardından e-haciz işlemi başlatılabilecek.
Sosyal Güvenlik Kurumu’nun (SGK) 2021 yılında Genel Sağlık Sigortası (GSS) prim tahsilâtını artırmak için vatandaşın hayatını doğrudan etkileyecek bazı yeni uygulamaları hayata geçirmeye hazırlanıyor.
Buna göre, SGK prim tahsilâtını artırmak için mevsimlik çalışan tarım işçileri için de yeni yükümlülükler getirilecek.
SGK, işverenin haber vermeden çalışanının maaşını düşürmesinin önüne geçmek için çalışanı SMS ile de uyaracak.
Öte yandan SGK prim borcunu yatırmaları için vatandaşlara artık klasik tebligat göndermek yerine SMS ile borcunu tebliğ edecek ve ödeme uyarısı yapılmış sayılacak.
-
BIST 100
17860,32%-0,57
-
DOLAR
46,51% 0,02
-
EURO
53,03% 0,35
-
GRAM ALTIN
5999,55% 0,34
-
Ç. ALTIN
9650,40% -1,16
Egazete
- Perşembe 24.9 ° / 9.2 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
- Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
- Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
Ağrı
25.06.2026
- İMSAK 02:39
- GÜNEŞ 04:34
- ÖĞLE 12:15
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




