İlginizi Çekebilir
PATOS DÖNEMİ BAŞLADI
Çiftçilerin sonbahar hazırlığı
Hayvancılıkla geçimini sağlayan vatandaşlar, biçtikleri ot ve yoncaları patos makinesinin yardımıyla öğüterek, hayvanlarına kış yemi olarak stok yapıyor.
Ağrı Dağı´na yakın yerlerde yaşamını sürdüren çiftçiler, sazlıktaki kamışları tırpanla önce biçiyor, daha sonra da patos makinesi yardımıyla öğütüp, hayvanlarına kış yemi olarak stokluyor.
Doğubayazıt ilçesine bağlı Bardaklı köyünde yaşayan çiftçilerden Kutbettin Karaca, kamışları bataklıkta biçmenin ve çıkarmanın zahmetli olduğunu söyledi.
Sazlıktaki kamışları, ağustos sonundan ekim sonuna kadar biçtiklerini belirten Karaca, "Bulunduğumuz yerin bataklık olması nedeniyle yaptığımız işin zahmeti ve çilesi çok. Kamışları tırpanla biçtikten sonra sırtımızda ya da brandaya koyarak bataklıktan çıkarıyoruz. Daha sonra patos makinesinden geçirip hayvanlarımıza kışın yem olarak veriyoruz" diye konuştu. (aa)
-
BIST 100
17883,54%-0,44
-
DOLAR
46,61% 0,12
-
EURO
53,06% 0,03
-
GRAM ALTIN
6012,81% -0,26
-
Ç. ALTIN
9650,40% 0,00
Egazete
- Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
- Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
- Pazar 22.6 ° / 6.4 ° Güneşli
Ağrı
26.06.2026
- İMSAK 02:39
- GÜNEŞ 04:34
- ÖĞLE 12:16
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




