il olmak için mesele isim ve bir vali atanması ise, mala wali den dolayı buranın ismi valibolu olabilecek kadar burası vali bolluğuna sahiptir. Hemde ilahi atanmışlığa sahip veli kullar...
Ortaya bir ürün yada bir bebek çıktığında çeşitli adlar isimler alırlar. Yani önce cisim sonra isim. İL
HAK ETMEDEN İSTEMEK AYIPTIR. HAK EDENE VERMEMEK DE AYIPTIR. Şehir demek medeniyet demektir. Çünkü insanlar ancak medeniyetle toplu olarak ortak, paylaşımcı ve sağlıklıca bir arada yaşayabilirler. Şehir olabilme karnesinin en önemli notu medeniyettir. Mesele kalabalık nüfus ise, vahşi ormanlar da kalabalıktır. Bu yüzden il oluş, karnesine göre olmalıdır. Düşük notlu bir şehir ismende olsa ilçe yada köy konumuna girebilmelidir.
Dedenin padişahlığı torunun padişahlığı demek değildir. Konumlar vasıflara göre olur İmaja göre değil. İş yürütümü böyle olmasını gerektirir.
Doğubayazıt'tın mevcut hali il olmaya elevrişlimi? Bunun cevabı kuş bakışıyla değilde bina yöneticilerini, esnaf, sanatkar, işçi ve işverenleri dinlemek ile bulunur. Bir memnuniyet varsa göç neden vardır? Göçün asıl sebebini de bir araştırmacı, göç edenleri tek tek dinleyerek bulabilir.
Lafla gemi yürütme devri sona ermiştir. Delil, tespit ve belgelerin dikkate alındığı devirdeyiz.
Yol ortası ağaç ve çimlerin yelekli görevlilerini görmek bile insana şehirde oluş hazzını verebiliyor. Bir kişinin el atmasıyla kısa sürede doğubazıttın çehresi değişti. Ya bin kişinin el atmasıyla hal ne olur... Şehir olmayı cismen tamamlayalımda, eksik olan sadece isim olsun.
ÖYLE BİR HALDE OLMALIYIZKİ SADECE KENDİMİZE DEĞİL, DÜNYAYA DA FAYDAMIZ OLSUN.
BATI KARANLIĞA ZIT İSE. DOĞU BAYA ZIT OLMALI...
Aydınlığın geliş yönüne doğu demek, aynı zamanda karanlığın aydınlanma yönü demektir. Her doğunun batısı her batının doğusu vardır.
Güneş karanlığın üzerine doğup her tarafı aydınlattığı için doğu, karanlığa baya zıt olmaktadır. Doğu baya zıt denildiğinde, doğunun karanlığa olan yüksek zıtlığı akla gelebilir.
Doğu beyaz zıt denildiğinde ise, dağın tepesindeki beyazlığın siyaha olan zıtlığı akla gelebilir. Olgunluk ve tecrübenin göstergesi olarak insanlarda aksakal varsa, dağlarda da ak baş vardır. O yüzden sönmüş dağın diğer adı 'ak baş' olmaktadır. Mana olarak olgun ve tecrübeli yani.
BAKIŞLAR IŞIĞA DEĞİL, IŞIĞIN GÖSTERDİKLERİNE YÖNELİKTİR. Çünkü IŞIK, GÖRÜNMEK İÇİN DEĞİL, GÖSTERMEK İÇİN VARDIR.
Işık Aydınlatıcı ve yönlendiricidir. Güneşvari gemi'nin, dağa konmasından bu yana gemi, yer yüzünü aydınlatan ışık gibi insanlığın etrafa yayılımını gerçekleştirmiştir. Nuh'un gemisi, insani rota için çok değerli bir semboldür.
İsimler, bir şeyin sıfat ve özellikleriden ibaret olduğu için DOĞUBAYAZIT, ÜZERİNDEKİ SORUMLULUK YÜKÜ İTİBARI İLE MEVCUT YERLEŞİM YERLERİNİN İSİMLERİ DIŞINDA BİR İSİM ALMALI. Dağın yüksekliği sahneyi temsil eder. Üzerindeki beyazlık yeniden başlangıç için beyaz sayfayı temsil eder. Beyazlığın sudan oluşu, yıkanıp arınmayı ve hayat vermeyi temsil eder.
YAŞAMINDA YENİ BİR SAYFA AÇMAK İSTEYEN KİŞİ, DAĞA TIRMANIP O BEYAZLIK İLE YIKANMAK SURETİYLE YENİ VE TEMİZ BİR BAŞLANGIÇ SÖZÜNÜ DÜNYA SAHNESİNE PERÇİMLEYEBİLİR. Tırmanış samimiyeti ve kararlılığı temsil eder. Yükseklik, sahneden tüm dünya'ya seslenişi temsil eder. Beyazlıkla temizlenmek, dünya şahitliğinde yeni ve temiz bir yaşam için herkese söz verişi temsil eder.
Bu temsiliyatlı uygulamalar, herkesten helallik, özür ve af dilemenin hal dili olacaktır.
Mevcut değerler bu şekilde değerlenmeye uygundur. Bu değerlerin buradaki yerleşim yerine verdiği özelliklere ve sıfatlara göre iller bazında buranın asıl ismi İlk İL dir. Bu ilk il, dünyadaki tüm illerin ilkidir. Çünkü, Nuhun gemisinden dolayı ikinci yaşamın ilk'i buradan başlamıştır.
İLK İL DE YAŞAMAK, TÜM İNSALIĞA KARŞI SORUMLULUK RUHUNA SAHİP OLUŞ EHLİYETİNİ GEREKTİRMEKTEDİR . Çünkü, yeniden başlangıç temsiliyatlı ve pak sayfalı yüksek bir sahnede bulunmanın gereği budur. Pak sahnenin kirlenmeyen temizleyici statüsü vardır.
Bazı coğrafi özelliklerin insan psikolojisindeki bazı değerlerle özdeş olabilme durumu vardır. Ayağa benzer bir taş olsa ona 'ayak taş' denilir vs.
Konum ve yaşanılanlar sebebi ile sönmüş dağın analık özelliği vardır.
ANA SADECE DOĞURMAKLA ANA DEĞİL, AYNI ZAMANDA HİMAYE EDİP GÖZETEN OLMAKLA DA ANADIR. Bu ilk il, insanlığı sadece ikinci olarak doğurmakla ilk değil, tüm illerin durumlarına karşı analık duyarlılığında olmakla da ilk il'dir.
NUHUN GEMİSİ İLE DÖLLENMİŞ OLAN BU ANA BÖLGE, DÜNYAYA YÖNELİK ANALIK SIFATI TAŞIYANLARLA DOLU OLACAĞI İÇİN, BÖLGENİN İSMİ, ASIL MANASIYLA ANADOLU OLAMAYA KAVUŞACAKTIR. Yani analık duygusuyla dünyanın iyiliğini isteyenlerle dolu olan bölge olacak. Böylece Anadoluda yaşamak, dünyaya karşı analık güdüsü ve sorumluluğunda olmayı gerektirecektir. Böyle olduğunda, gemiden iniş sonrası insanların dünyayı sardığı gibi paklanışın çemberi de tüm dünyayı manen saracak şekilde genişleyecektir.
BİLGİ
Evdeki avabo suyunun bahçelerdeki ağaçlara gidebilemesi için artı bir tesisat döşersek, bir su ile iki iş yapmış oluruz. Bir aç kapa vanasıyla gerektiğinde suyun yönü tekrar diğer gidere verilebilir.
9367,77%3,72
34,47% 0,05
36,42% 0,21
2956,00% 0,72
4956,37% 0,55
Ağrı
21.11.2024