Odun-kömür de borca alınıyor

Kış hazırlıkları sürüyor

26.10.2012 21:00:00 0
Odun-kömür de borca alınıyor

Odun-kömür de borca alınıyor


Kış hazırlıkları sürüyor


Haber: Hamza SALMAN


        Yaklaşık 7 ayı kış olan Doğubayazıt?ta havalarının soğumasıyla birlikte vatandaşlarda kışlık yakacak hazırlıklarını tedarik etmeye başladı.
        Doğubayazıt?ta çok sayıda vatandaş bu günlerde kömürcülerin yolunu tutmaya başladı. Kömür ve odun fiyatları hakkında kömürcülerden bilgi alan vatandaşlar kışı en ucuza nasıl geçirebilirimin hesabını yapıyor.
        Doğubayazıt?ta kışı geçirmenin yolu 1.500  TL.den geçiyor. Kömürün tonun 700 TL. olduğu ilçede odunun tonu ise 350-400 TL.?den satılıyor.


        Vatandaşların 7 aylık kışı geçirebilmeleri için en az 2 ton kömür ve 1 ton da odun alması gerekiyor. Bu da vatandaşa 2 bin 700 TL.?ye mal oluyor. Buna soba ve boru fiyatları da eklenince kışın faturası vatandaşa 3 bin TL.?ye mal oluyor.


        Öte yandan, Yakacaklarını peşin alamayan vatandaşlar, ya hesaplarına yazdırıyorlar ya da kredi kartlarını kullanıyorlar. 
        Odun deposu satıcıları yaptığı açıklamada, ?Yaklaşık üç yıldır vatandaşlar yine odun ve kömür alımında zorlanıyor. Peşin satışlardan çok hesaba yazdıran ve kredi kartı kullanan oluyor. Bu da gösteriyor ki vatandaşlarımızın durumu pek de iç açıcı değil? dedi.


 


Anahtar Kelimeler:
  • BIST 100

    17901,41%0,10
  • DOLAR

    46,59% 0,12
  • EURO

    53,07% 0,09
  • GRAM ALTIN

    6129,21% 1,67
  • Ç. ALTIN

    9817,61% 1,65

Egazete


  • Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Pazar 22.6 ° / 6.4 ° Güneşli
  • Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli

Ağrı

27.06.2026

  • İMSAK 02:40
  • GÜNEŞ 04:35
  • ÖĞLE 12:16
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33