“Ne Yediğinizi Bilmek En Doğal Hakkınız”

Gıda Bilgilendirmesinde Yeni Dönem

Sağlık 29.03.2026 22:04:00 0
“Ne Yediğinizi Bilmek En Doğal Hakkınız”

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hayata geçirilen yeni uygulamayla birlikte, toplu tüketim yerlerinde sunulan gıdalarla ilgili önemli bir düzenleme yürürlüğe girdi. Restoran, kafe ve yemekhane gibi işletmelerde artık tüketicilere sunulan ürünlerin içerik ve enerji (kalori) değerlerinin belirtilmesi zorunlu hale getirildi.

Yeni uygulama kapsamında söz konusu bilgiler; menülerde, duvar panolarında, broşürlerde, dijital ekranlarda ya da QR (karekod) aracılığıyla tüketicilere sunulabilecek. Karekod yöntemi tercih edildiğinde ise işletmelerin, bu bilgilere nasıl ulaşılacağını açıkça belirten bir bilgilendirme yazısını görünür bir şekilde bulundurması gerekiyor.

Düzenlemenin amacı; tüketicilerin bilinçli tercihler yapmasını sağlamak, alerjenlere karşı korunmayı kolaylaştırmak ve dini, sağlık ya da kişisel tercihlere uygun seçimleri desteklemek olarak açıklandı.

Yetkililer ayrıca vatandaşlara, şüpheli durumları “Güvenilir Gıda” mobil uygulaması üzerinden bildirmeleri çağrısında bulundu. Yapılan bu yeniliğin, gıda güvenliği ve şeffaflık açısından önemli bir adım olduğu vurgulandı. (Haber Merkezi)

  • BIST 100

    17901,41%0,10
  • DOLAR

    46,59% 0,12
  • EURO

    53,07% 0,09
  • GRAM ALTIN

    6129,21% 0,00
  • Ç. ALTIN

    9878,51% 0,00

Egazete


  • Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli
  • Salı 25 ° / 9 ° Güneşli

Ağrı

29.06.2026

  • İMSAK 02:41
  • GÜNEŞ 04:36
  • ÖĞLE 12:16
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33