İlginizi Çekebilir
MEVSİMLER DE İNSANLARA BENZEDİ NE YAZIK Kİ.
BİZ ÇOCUKKEN KIŞ ÇETİN GEÇİNCE SÖYLENEN BİR SÖZ VARDI;
(ÇOK YABANCI BİR KIŞTIR BU)
Bu söz, genelde yollar kardan kapandığı için söylenirdi.
Bu söz, çocukluğumun geçtiği köyde bu sene de sıklıkla kullanılıyormuş.
Ocak ayının yarısını da geçtik ama sanırsın halen mevsim bahardır.
Mevsimler şaşırmış, yalancı bahar olmuş kış.
Bahar yaz olmuş.
Dört mevsim artık yok.
Mevsimler iç içe geçmiş.
Doğanın dengesini bozan insanlar masumlarmış gibi soruyor;
-Hani ilkbahar ?
-Hani yaz ?
-Hani sonbahar?
-Nerede kış?
Cevap yok.
Çünkü hiç biri artık tam olarak yok.
Yok ettik elbirliği ile.
Doğal kaynakları,
Yeşil alanları,
Sulak alanları yok ettik ve yok etmeye devam ediyoruz.
Akarsuları baraj yapma uğruna her birini dizginledik, gölete dönüştürdük.
Yeraltı ve yerüstünü kirlettik.
Her teraf betonlaşıyor.
Köprüler, asfalt yollar.
Bu yüzden doğa can çekişiyor.
İklimler değişti.
Yalancı ve yabancı bir kış yaşıyoruz.
Yağış yağmadığı için insanlar tedirgin.
Bu sene hiç kış gelmeyecek gibi.
Kar ve yağmur, yüzünü göstermedi aylardır.
Oysa mevsim kar mevsimi.
Hayvanlarında bir iletişim şekli vardır, onlarda bir şekilde dileklerini ihtiyaçlarını yaradandan diliyorlar” diyor.
Sürekli tüketen doyumsuz bir nesil var.
Kuraklık ve korona da yaşanan çevre felaketlerinin bir sonucudur.
Yaşanabilir bir dünya için yağış ve gelecek için doğaya saygı şart. (Recep Kavuş)
-
BIST 100
18134,33%0,96
-
DOLAR
46,51% 0,02
-
EURO
52,97% 0,23
-
GRAM ALTIN
5963,41% -0,27
-
Ç. ALTIN
9637,53% -1,36
Egazete
- Perşembe 24.9 ° / 9.2 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
- Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
- Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
Ağrı
25.06.2026
- İMSAK 02:39
- GÜNEŞ 04:34
- ÖĞLE 12:15
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




