KÜRTÇE MİNAREYE ÇIKTI

Vaaz ve hutbeden sonra sala`da Kürtçe olacak

Eğitim 12.04.2013 10:08:45 0
KÜRTÇE MİNAREYE ÇIKTI
Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, vaaz ve hutbenin ardından Sala`da da vefat edenlerle ilgili duyurunun camilerde Kürtçe olarak yapılabileceğini açıkladı. Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ, BDP Diyarbakır Milletvekili Altan Tan`ın yazılı soru önergesini yanıtladı. Bekir Bozdağ, Kürtçe vaaz ve hutbenin ardından, camilerde Sala verilirken vefat edenlerle ilgili duyurunun da Kürtçe yapılabileceğini açıkladı. Başbakan Yardımcısı Bozdağ yanıtında Diyanet İşleri Başkanlığı`nın 2007 yılında yayımladığı genelgesini hatırlattı. Kur`an Arapça olduğu için ezan ve Sala`nın Türkiye`nin her yerinde Arapça okunduğunu vurguladı. "Ancak vefat eden kimsenin isminin söylendiği son kısım bölgede yaşayanların konuştukları dillere göre farklı olarak söylenebilmektedir" dedi. Diyanet İşleri Başkanlığı`ndan Sorumlu Başbakan Yardımcısı Bozdağ yanıtında, Başkanlığı`nın her türlü siyasi, politik görüş ve düşüncenin dışında olduğuna da dikkat çekti. Bozdağ, "Amacımız milletçe dayanışma ve bütünleşmeyi amaç edinerek vatandaşlarımızın kardeşliği temelinde görev yapmak" ifadelerini kullandı.
Anahtar Kelimeler: KÜRTÇE MİNAREYE ÇIKTI
  • BIST 100

    17924,23%-0,21
  • DOLAR

    46,51% 0,02
  • EURO

    52,86% 0,04
  • GRAM ALTIN

    5959,88% -0,32
  • Ç. ALTIN

    9611,38% -1,63

Egazete


  • Perşembe 24.9 ° / 9.2 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
  • Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı

Ağrı

25.06.2026

  • İMSAK 02:39
  • GÜNEŞ 04:34
  • ÖĞLE 12:15
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33