İlginizi Çekebilir
KIŞ LASTİĞİ ZORUNLULUĞU BAŞLADI
Mecburiyet Nisan´a Kadar devam Edecek
Haber: Atilla KOÇ
Yük ve yolcu taşıyan ticari araçlar için zorunlu hale getirilen kış lastiği uygulaması 1 Aralıkta başladı. 1 Nisan 2018´e kadar sürecek uygulama kapsamında, şehir içi ve şehirlerarası taşımacılık yapan ticari araçlar kış lastiği takmak zorunda olacaklar.
Kış lastiğinin cezası ise 625 liradır.Bu ceza yıl başından itibaren de bir miktar daha artacaktır.
Kış aylarında yolları kapatanın kar değil, önlem almayan araçlar olduğunu ve bunun için bu uygulamaya gidildiğini söyleyen uzmanlar, mevsim şartlarına uygun olmayan lastiklerle trafiğe çıkan sürücülerin, yolun tamamen kapanmasına neden olduklarını ifade ediyorlar.
Uzmanlar, Özel otomobillerin henüz uygulama kapsamında olmadığını, bu tip araçların da kış lastiği takmalarının önemini vurguladılar.
Sürücülerin kar yağışını beklemeden lastiklerini almalarını belirten yetkililer, kış lastiklerinin özelliklerine ilişkin şu bilgileri verdiler:
? Norman lastikler, sıcaklığın 7 dereceye düştüğü havalarda sertleşip tutunma özelliğini kaybeder ve dişlerinin arasına dolan kar yüzünden de zemini düzleşir. Ancak özel desenlere sahip kış lastiği, yumuşak yapısından dolayı hem yola daha iyi tutunur hem de esnekliği sayesinde desenlerin arasına dolan karları tahliye edebilir.?
-
BIST 100
17962,61%-1,16
-
DOLAR
46,51% 0,03
-
EURO
52,95% 0,25
-
GRAM ALTIN
5975,83% -0,06
-
Ç. ALTIN
9763,37% 0,00
Egazete
- Perşembe 24.9 ° / 9.2 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
- Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
- Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
Ağrı
25.06.2026
- İMSAK 02:39
- GÜNEŞ 04:34
- ÖĞLE 12:15
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




