KAYNAKLARIN OLMASI GEREKİR

Nezir ÇELİK

Güncel 24.06.2024 10:00:00 0
KAYNAKLARIN OLMASI GEREKİR

İçme suyu bu yıl büyük sıkıntılar yaşattı.

Çünkü Doğubayazıt’ın kullanma ya da sulama suyu olmadığı için, kullanma suyu da içme suyu kaynağından karşılanıyor.

Şişe suyu ile bahçe sulamak gibi bir şey.

 Öteden beri Doğubayazıt’taki ağaç ve yeşilliklerin tamamı içme suyu ile sulanıyor.

Onun içindir ki ilçede yeşil alanlar çok az.

 O nedenle su ve altyapı gibi yaşamsal konularda devletin desteği mutlaka gereklidir.

Sadece Balık Gölü ve bir miktar da Karabulak köyünden sağlanan su ile, ilçenin içme ve kullanma su ihtiyacı karşılanamaz.

Esasen mevcut içme suyu şimdi bile yetmemektedir. Balık Gölü isale hattında meydana gelen su aşırmaları ve bazı abonelerin “parasıyla değil mi” mantığı ile yaptıkları aşırı su israfı sebebiyle Doğubayazıt’ın bir çok bölgesi epey zamandır su sıkıntısı çekiyor.

Öte yandan, Yanı başımızda boşuna akan Sarı Su (PIRA HAMO) deresinden bu konuda yararlanılabilir.

Pıra Hamo suyu elverişli değil denilebilir, O zaman kusura bakmayın ama başka kaynak arayışlarına girin…

Bu itibarla gerek içme suyu ve gerekse kullanma suyu için mutlaka acil projeler devreye sokulmalıdır.

Anahtar Kelimeler: KAYNAKLARIN OLMASI GEREKİR
  • BIST 100

    17901,41%0,10
  • DOLAR

    46,59% 0,12
  • EURO

    53,07% 0,09
  • GRAM ALTIN

    6129,21% 1,67
  • Ç. ALTIN

    9817,61% 1,65

Egazete


  • Pazar 22.6 ° / 6.4 ° Güneşli
  • Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli
  • Salı 25 ° / 9 ° Güneşli

Ağrı

28.06.2026

  • İMSAK 02:41
  • GÜNEŞ 04:35
  • ÖĞLE 12:16
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33