İlginizi Çekebilir
KADINLARIN İMECE USULÜ ERİŞTE MESAİSİ BAŞLADI
KIŞ SOFRALARININ VAZGEÇİLMEZ LEZZETLERİ ARASINDA YER ALAN "ERİŞTE" YAPIMI GELENEĞİ İMECE USULÜ SÜRÜYOR.
Türkiye'nin yüksek yerleşim yerlerinden olan 2 bin 200 rakımlı kışın uzun ve çetin geçtiği bölgede kadınlar erişte yapımına başladı.
Kış hazırlıkları içinde bir araya gelen kadınlar, kışın bolca tüketilen erişte için eşleriyle birlikte hummalı bir çalışma yapıyor.
İnönü Mahallesi'nde kadınlar, akşamdan yoğurdukları hamurları sabah eşlerinin yardımıyla merdane ile incelterek mekanik makinede tel tel kesip bahçedeki iplere seriyor.
Güneşte yaklaşık iki saat kuruyan erişteler, fırınlarda kavrulduktan sonra kışın tüketilmek üzere paketlenerek muhafaza ediliyor.
Erişte kesen kadınlardan Selma Yavuz, kış hazırlıkları çerçevesinde erişte yapımına başladıklarını söyledi.
Eriştenin kış sofralarının vazgeçilmezi olduğunu anlatan Yavuz, "Akşamdan hamurunu yaptık, sabah komşularla birlikte makinelerde kestik daha sonra güneşte kurusun diye iplere astık. Tabii bu yalnız yapılacak iş değil. Eşlerimiz de yardım etti, makinelerde kestik. Erişte makarna gibi ama kendi el emeğimiz eriştelerimiz daha güzeldir." diye konuştu.

-
BIST 100
17799,93%-0,47
-
DOLAR
46,62% 0,12
-
EURO
53,29% 0,44
-
GRAM ALTIN
6105,35% 1,28
-
Ç. ALTIN
9820,88% 1,70
Egazete
- Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
- Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
- Pazar 22.6 ° / 6.4 ° Güneşli
Ağrı
26.06.2026
- İMSAK 02:39
- GÜNEŞ 04:34
- ÖĞLE 12:16
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




