İlginizi Çekebilir
İlkbahar mevsiminde yaylaya çıkan besiciler, köylerine dönmeye başladı
Bölgede peynir, süt, yoğurt ve tereyağı ihtiyaçlarını karşılamak için ilkbahar mevsiminde yaylaya çıkan besiciler, köylerine dönmeye başladı.
Kentteki yüksek rakımlı Yücetepe, Bahçe, Derik ve Kurtik yaylalarına sürüleriyle çıkan besiciler, köylerine dönmenin mutluluğunu yaşıyor.
Yücetepe köyüne dönen Naime Baytar, gazetecilere, mayıs ayında yaylaya çıktıklarını, burada 4 ay boyunca süt, peynir ve tereyağı ürettiklerini söyledi.
Köye dönmenin mutluluğu yaşadığını ifade eden Baytar, şöyle konuştu:
"Şimdi köyde hayvanlarımızı besleyeceğiz. Burada hayvanlarımızı sağıp üretimimizi sürdüreceğiz. 30 yıldır koyun sağıyorum. Köyün geçim kaynağı hayvancılık. Hayvanlarımızın iyi gelişmesi için her yıl ilkbahar mevsiminde yaylaya çıkıyoruz. Burada 4 ay kaldıktan sonra havaların da soğuması ve ekin alanlarının kalkmasıyla tekrar köye dönüş yapıyoruz."
Besicilerden Hatip Tan ise yaylaya kışlık ihtiyaçlarını karşılamak için çıktıklarını belirterek, tarım arazilerinin biçilmesiyle köye dönüş yaptıklarını kaydetti.(aa)
-
BIST 100
17883,54%-0,44
-
DOLAR
46,56% 0,04
-
EURO
52,87% -0,18
-
GRAM ALTIN
6013,60% -0,24
-
Ç. ALTIN
9650,40% 0,00
Egazete
- Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
- Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
Ağrı
26.06.2026
- İMSAK 02:39
- GÜNEŞ 04:34
- ÖĞLE 12:16
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




