HAYVANCILIK DEYİP GEÇMEYİN…

Geçim kaynağı olan hayvanları için zorlu kış şartlarıyla mücadele ediyorlar…

Yaşam 5.01.2020 10:09:00 0
HAYVANCILIK DEYİP GEÇMEYİN…

Besiciler, kar kalınlığının bir metreyi bulduğu ve çetin kış şartlarının yaşandığı köylerde geçim kaynakları olan hayvanlarını kar örtüsü üzerinde besliyor.

Yaylalarda 5 ay boyunca hayvanlarını otlatan Karabey köyündeki besiciler, kış mevsiminde de karla kaplı köylerde sabahın ilk ışıklarıyla hayvanlarını beslemek için çetin kış şartlarıyla mücadele etmeye başlıyor.

Yaz aylarında dağ yamaçlarından topladıkları meşe ağaçlarının dallarını kızaklarla 8 kilometre taşıyarak köye ulaştıran besiciler, meşenin yapraklarıyla hayvanları besliyor, dallarını da yakacak olarak kullanıyor.

"Zor oluyor ama mecburuz"

Besici Abuzer Güngör de ailesinin geçimini hayvancılıkla sağladığını anlattı.

Hayvanlarını beslemek için her gün karlı yollardan yürüyerek, kızaklarla yem taşıdıklarını ifade eden Güngör, "Her gün sabahın erken saatte iş başı yapıyoruz. Hayvanlarımızı köy dışındaki ağıla götürüyoruz. Yaz aylarında kesip biriktirdiğimiz meşe dallarını kızak yardımıyla yüksek kesimlerden indiriyoruz. Hayvanlarımızı bununla besliyoruz. Bu şekilde yemden ve samandan tasarruf etmiş oluyoruz. Zor oluyor ama mecburuz." diye konuştu.(aa)

Anahtar Kelimeler: HAYVANCILIK DEYİP GEÇMEYİN…
  • BIST 100

    17883,54%-0,44
  • DOLAR

    46,51% 0,02
  • EURO

    53,01% 0,33
  • GRAM ALTIN

    6025,19% 0,77
  • Ç. ALTIN

    9650,40% -1,16

Egazete


  • Perşembe 24.9 ° / 9.2 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
  • Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı

Ağrı

25.06.2026

  • İMSAK 02:39
  • GÜNEŞ 04:34
  • ÖĞLE 12:15
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33