Göçerlerin yaylalardaki mesaisi başladı

Havaların ısınmasıyla Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki illerden bölgeye gelen göçerler, yüksek rakımlı yaylalarda hayvanlarını otlatmaya başladı.

Bilim-Sanat-Kültür 26.05.2021 13:46:00 0
Göçerlerin yaylalardaki mesaisi başladı

Yaz mevsiminin sıcak geçtiği illerden gelerek Şenyayla ve Kozma Dağı bölgesindeki yaylalarda konaklayan göçerler, hayvanlardan elde ettikleri sütten yaptıkları ürünleri satarak ailelerini geçindiriyor.

Rafet Taş, yaylalarda otlatılan hayvanların ilk süt sağımını gerçekleştirdiklerini söyledi.

Sütü peynir yaparak memleketlerine gönderdiklerini belirten Taş, "Bu sene ot ve su konusunda biraz sıkıntı var. Yayla güzel ve serin. Buranın yaylaları güzel. Bulunduğumuz yer birkaç gün sonra sıcak olacak. Daha yüksek kesimlere çıkacağız. Geçimimizi hayvancılıkla sağlıyoruz. Sabah ve akşam koyunların sağımını yapıyoruz." dedi.(aa)

  • BIST 100

    17883,54%-0,44
  • DOLAR

    46,51% 0,02
  • EURO

    53,03% 0,36
  • GRAM ALTIN

    6035,79% 0,94
  • Ç. ALTIN

    9650,40% -1,16

Egazete


  • Perşembe 24.9 ° / 9.2 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
  • Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı

Ağrı

25.06.2026

  • İMSAK 02:39
  • GÜNEŞ 04:34
  • ÖĞLE 12:15
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33