İlginizi Çekebilir
Göçerlerin yaylalardaki mesaisi başladı
Havaların ısınmasıyla Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki illerden bölgeye gelen göçerler, yüksek rakımlı yaylalarda hayvanlarını otlatmaya başladı.
Yaz mevsiminin sıcak geçtiği illerden gelerek Şenyayla ve Kozma Dağı bölgesindeki yaylalarda konaklayan göçerler, hayvanlardan elde ettikleri sütten yaptıkları ürünleri satarak ailelerini geçindiriyor.
Rafet Taş, yaylalarda otlatılan hayvanların ilk süt sağımını gerçekleştirdiklerini söyledi.
Sütü peynir yaparak memleketlerine gönderdiklerini belirten Taş, "Bu sene ot ve su konusunda biraz sıkıntı var. Yayla güzel ve serin. Buranın yaylaları güzel. Bulunduğumuz yer birkaç gün sonra sıcak olacak. Daha yüksek kesimlere çıkacağız. Geçimimizi hayvancılıkla sağlıyoruz. Sabah ve akşam koyunların sağımını yapıyoruz." dedi.(aa)
Anahtar Kelimeler:
Göçerlerin
yaylalardaki
mesaisi
başladı
-
BIST 100
17883,54%-0,44
-
DOLAR
46,51% 0,02
-
EURO
53,01% 0,32
-
GRAM ALTIN
6030,35% 0,85
-
Ç. ALTIN
9650,40% -1,16
Egazete
- Perşembe 24.9 ° / 9.2 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
- Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
- Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
Ağrı
25.06.2026
- İMSAK 02:39
- GÜNEŞ 04:34
- ÖĞLE 12:15
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




