DOĞU´DAKİ BESİCİLERİN KIŞ ÇİLESİ

Çetin kış şartlarının yaşandığı ve kar kalınlığının 1,5 metreyi aştığı Doğu´da besiciler, küçük baş hayvanlarını beslemede büyük zorluk yaşıyor.

Yaşam 27.01.2016 09:31:31 0
DOĞU´DAKİ BESİCİLERİN KIŞ ÇİLESİ
Merkeze bağlı Kızılağaç beldesindeki besiciler, kar kalınlığının 1,5 metreye ulaşması nedeniyle günün büyük bölümünü hayvanlarının bakamına ayırıyor.
 
Sabahın ilk ışıklarıyla uyanan besiciler, 1,5 metrelik kar örtüsü altından çıkardıkları saman ve otları çuvallara doldurarak sırtlarında hayvanların beslendiği alana götürüyor.  Köylüler, hayvanlarını kar üstünde besledikten sonra tekrar ahıra alıyor.
 
Kışın hayvanların bakımı ve beslenmesini yapmakta zorlandıklarını anlatan besicilerden Abdullah Özkan, "Yollarımız kapanıyor. Kış geldiği zaman halimiz böyle. Çok zorlanıyoruz" dedi. 
 
Ersin Özkan ise bölgede kışın çetin geçtiğini belirterek, "Hayvanlara kar üzerinde saman ve ot veriyoruz. Kışın sert ve yağışlı geçmesi nedeniyle çile çekiyoruz" diye konuştu.
 
Tek geçim kaynakları olan hayvanlarının bakımına özen gösterdiklerini anlatan Özkan, bahar aylarına kadar hayvanlara içeride bakmak zorunda olduklarını ifade etti.  (AA)
/resimler/2016-1/27/0933590276439.jpg
 
/resimler/2016-1/27/0934237933175.jpg
 
/resimler/2016-1/27/0934439808525.jpg
 
  • BIST 100

    17901,41%0,10
  • DOLAR

    46,59% 0,12
  • EURO

    53,07% 0,09
  • GRAM ALTIN

    6129,21% 1,67
  • Ç. ALTIN

    9817,61% 1,65

Egazete


  • Pazar 22.6 ° / 6.4 ° Güneşli
  • Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli
  • Salı 25 ° / 9 ° Güneşli

Ağrı

28.06.2026

  • İMSAK 02:41
  • GÜNEŞ 04:35
  • ÖĞLE 12:16
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33