DOĞU´DA BAHARIN GELİŞİ BESİCİLERİ SEVİNDİRDİ

Doğu´da karların erimesi besiciler, küçük ve büyükbaş hayvanlarını meralarda otlatmaya başladı.

Ekonomi 15.03.2016 09:56:54 0
DOĞU´DA BAHARIN GELİŞİ BESİCİLERİ SEVİNDİRDİ
Çetin geçen kış mevsiminden dolayı hayvanlarına yem bulmakta tedirginlik yaşayan besiciler, baharın erken gelmesine sevindi.
 
Karakütük köyünde besicilik yapan Abdulhadi Korkmaz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bu yıl kar yağışının fazla olmasından endişe duyduklarını ancak havaların aniden ısınmasıyla kışı atlattıklarını söyledi.
 
Korkmaz, "Bu yıl kar çok fazla yağınca yemlerimiz yetmeyecek diye endişe etmeye başladık. Havaların ısınmasıyla kısa sürede karlar eridi ve şu anda hayvanlarımızı otlatmaya çıkardık. Yemlerimiz büyük ölçüde arttı" diye konuştu.  
 
İl merkezine bağlı Yürekli köyünde yaşayan Şerafettin Örnek ise  karların erimesiyle özellikle küçükbaş hayvanlarını meralarda otlatmaya başladıklarını bildirerek, "Kış mevsiminde hayvanlarına yem bulmakta zorlanıyorduk. İlkbaharın gelişiyle sıkıntımız ortadan kalktı. Karların erken erimesine sevindik" ifadesini kullandı. (AA)
/resimler/2016-3/15/0958225077596.jpg
 
  • BIST 100

    17901,41%0,10
  • DOLAR

    46,59% 0,12
  • EURO

    53,07% 0,09
  • GRAM ALTIN

    6129,21% 1,67
  • Ç. ALTIN

    9817,61% 1,65

Egazete


  • Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Pazar 22.6 ° / 6.4 ° Güneşli
  • Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli

Ağrı

27.06.2026

  • İMSAK 02:40
  • GÜNEŞ 04:35
  • ÖĞLE 12:16
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33