DOĞUBAYAZIT´TA SU KONUSU CİDDİYE ALINMALI

BİLBOARD VE PANKARTLARLA SU TASARRUFU

Yaşam 29.08.2015 11:18:20 1
DOĞUBAYAZIT´TA SU KONUSU CİDDİYE ALINMALI

NEZİR ÇELİK YAZIYOR

Doğubayazıt Su ve Kanalizasyon İşletmesi (DOSKİ) tarafından su tasarrufuna ilişkin farkındalık yaratma amacıyla bilboard ve pankartlarla vatandaşları duyarlı olmaya davet etti.

İlçenin bir çok noktasına asılan bailboard ve pankartlarda hadis-i şerif ve su tasarrufuna yönelik sözler yer aldı.

Su konusu çok önemlidir. Sıkıntı olduğunda bir yudum suyun değeri izah edilemez. Çünkü küresel ısınmanın getirdiği seller, felaketler, toprak kaymaları, mevsim değişiklikleri, gelecekte bizleri bekleyen kuraklık tehlikelerin habercisidir.

Çok muhtemel olan bu tehlikeler karşısında su kaynaklarımızı ve kullandığımız içme suyumuza sahip çıkmak zorundayız.  Unutulmaması gerekir ki çoğunu israf ederek harcadığımız bu suları gelecekte böyle bolca bulamayabiliriz. Dolayısıyla  sonuçta bir yudum suya hasret kalabiliriz.

Özellikle içme suları, kesinlikle bahçe sulamalarında kullanılmamalı bahçe sulamaları için başka yöntemler başlatılmalıdır.

Kuşkusuz bütün bu sıkıntıların ana nedeni temiz bir çevrenin olmamasından kaynaklanıyor.Temiz bir çevre için artık başta çevreciler olmak üzere, biz vatandaşlar kendi doğal kaynaklarımızı ve çevremizi iyi şekilde kullanmalıyız.

Bunlar birer israftır. Sadece su değil, diğer zaruri ihtiyaçlarımızda da aynı israfı hiç çekinmeden yapıyoruz. İleride bu israf yüzünden karşılaşacağımız tehlikelerden haberimiz ne yazık ki yok. Bir gün israf ettiğimiz su kaynaklarımız yüzünden bir yudum suya hasret kalacağımızın hesaplarını hiç yapmıyoruz.

Mevsimler değişiyor, bu değişiklik hayatımızı da olumsuz yönden etkiliyor. Bu da kullanacağımız tüm zaruri ihtiyaçları dengeli ve bilinçli şekilde yaparak, doğanın dengesini biraz iyileştirebiliriz.  Aksini yaptığımız takdirde felaketler yakamızı bırakmayacak... Bunun zararını bizden sonraki gelecek nesillerin çekeceğini unutmamak gerekir.

SONUÇ İTİBARİYLE:

Yapılan çalışma ile ilgili açıklamalarda bulunan Doğubayazıt Belediye Eş Başkan Delal Tekdemir, ?su kaynaklarının sınırlı olduğunu bu bilinçle halkın suyu boşa harcamamasına yönelik çağrıda bulunarak,?Bizler ilçemizde bir çok abonemizin kaçak hat kullandığı ve suyun bilinçsiz kullanıldığını fark etmemiz üzerinde böyle bir çalışma gerçekleştirdik.  Tüm halkımıza çağrımız kaçak su kullanmamaları ve suyu bilinçli bir şekilde harcamalarıdır? diye Doğubayazıt´ın bir çok yerlerine bile pankartlar asılmış durumda.

Hepimize çevreyi ve doğal kaynaklarımızı hor kullanmamak için büyük görevler düşüyor. Geç olmadan israf edilen suyun önüne geçilmesi için hepimize ciddi anlamda görevler düşüyor. 

/resimler/2015-8/29/1119495590409.jpg

/resimler/2015-8/29/1120102493464.jpg

  • BIST 100

    17901,41%0,10
  • DOLAR

    46,59% 0,12
  • EURO

    53,07% 0,09
  • GRAM ALTIN

    6129,21% 1,67
  • Ç. ALTIN

    9817,61% 1,65

Egazete


  • Pazar 22.6 ° / 6.4 ° Güneşli
  • Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli

Ağrı

28.06.2026

  • İMSAK 02:41
  • GÜNEŞ 04:35
  • ÖĞLE 12:16
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33