SELAMLAR, NEFESİN DEĞERİNE ERMİŞ OLAN ERDEMLERE.
SİZLER, DEPREMZEDELER DEĞİL, MERTEBE ATLAMIŞLARSINIZ.
DEPREM, NEFİSİ HEDER RUHU6BER ETMİŞTİR. YANİ NEFİSİ KÜÇÜLTMÜŞ RUHU BÜYÜTMÜŞTÜR.
DEPREM ZEDELER. DEPREM NEFİSİ ZEDELER, RUHU YAD VE YÂR EDER.
VÜCUT, NEFİS HAKİMİYETİNDEN RUH HAKİMİYETİNE GEÇER. VÜCUT, ASIL MANASINDA İNSAN VÜCUDU OLUP HER DURUMDA İNSANİ HALLER SERGİLER.
20 küsür yıl önce yazılmış bir dörtlük:
Çirkin, ben hep güzelim diyendir
Üç kuruşla insan olmasını bilmeyendir
Öyle olmasını bilen vardır illaki
Bu şiir değil onlara hediyemdir
SİZLER, ÜÇ KURUŞLA DEĞİL, TEK BİR NEFES İLE İNSAN OLMASINI BİLENLERSİNİZ.
AKLINI KALBİNİ NEFSANİ ARZULARLA BOZMUŞ OLANLARA TEBESSÜM EDEBİLENLERSİNİZ.
NEFES'İN BU DÜNYA'NIN EN ÖNENMLİ HAZİNESİ OLDUĞUNU
EN İYİ BİLENLERSİNİZ.
DÜNYANIN TAPU'SUNA KARLŞILIK BİR KAÇ DAKİKAKLIK NEFES'İN6DAHA ÖNEMLİ OLDUĞUNU YAŞAYARAK ÖĞRENENLERSİNİZ.
Bir hikaye:
suya6giren yoksul bir adamın
elbiseleri çalınır. Sudan çıkıp etrafına kum toplayıp öylece oturur. Oradan geçmekte olan başka bir adama nereye gittiğini sorar. Adam, ALLAH ile konuşmaya gittiğini söyler. Kumdaki adam, "o halde bir çare için şu durumumu da ilet" der.
Adam, tamam deyip gidip gelir.
Kumdaki adam, "ilettin mi durumumu ne dedi" diye sorar.
"Evet ilettim, etrafındaki o kum'a şükretsin dedi" diye cevap alınca kumdaki adam, sinirlenir.
Ne demek o kum'a şükretsin... Öyle işmi olur... Falan deyince, birden küçük bir hortum fırtınası olur ve etrafındaki kum gider. Elleriyle mahremiyetini kapatmaya çalışır.
BURADA BEYAN EDİLEN HAKİKAT, HER DURUMUN DAHA BETER DURUMLARI OLDUĞUDUR.
BUNUDA EN BİLENLERSİNİZ. NEFESTEN SONRAKİ ÖNEMLİ HAZİNE, EDİNDİĞİNİZ BU BİLİNÇLERDİR.
YENİ YERLERİNİZE GEÇTİĞİNİZDE EDİNDİĞİNİZ BU BİLİNÇLERİ KAYBETMEYİN. BUNLAR, EDİNDİĞİNİZ YENİ RUH'UN BEYANLARIDIRLAR.
DETAUO6 FAZLA OLAN MEKANLARA GEÇERKEN O RUHU UNUTMAYIN. DAHADA DETAYLI MEKAN HAYALİ SİZİ SARDIĞINDA, O RUH İLE BİRLİKTE HAYAL KURUN. O HAKİKAT REHBERİDİR. HER DÜŞÜNCE VE HAYALDE ONUNLA OLUN. O VÜCUDUN NEFİS GÜDÜMLÜ OLMASINI ENGELLER.
HAYAL, ORMAN GİBİDİR. ORADA RUHSUZ OLARAK İLERLEMEK, İNSANIN KAYBOLMASINA SEBEPTİR. YANİ İNSAN OLMAKTAN ÇIKMAYA SEBEPTİR
NEFİS HAPİSTİR. RUHU HAPSETMEK ONUN HAZZIDIR. RUHU KENDİNE YEM ETMİŞ NEFSİN ESERLERİNİ YAŞANAN HIRSIZLIKLARLA VS. GÖRDÜNÜZ.
RUHSAL ACIYI DUYMADIĞI İÇİN YARDIM EDİLESİ YERDE SADECE HAZZINA BAKMIŞTIR.
NEFİS ÖNCE RUHU ÇALAR SONRADA HER ŞEYİ. SİZLER, RUHU ÇALINMAYACAK OLANLARIN EN MUHKEMLERİ OLMUŞSUNUZ.
YÜREKTEKİ NEFİS'İN RUH HAPİS'İ YIKILMIŞ, ONUN YERİNE, HADDİ AŞMASI DURUMUNDA NEFİSİ'İN GİRECEĞİ ISLAHİYE İNŞA OLMUŞTUR. O SİZDEDİR.
NEFESİN HAZZI, RUHUN GIDASI OLARAK YETERLİDİR. RUHUN BİLİNCİ İLE NEFSANİ VÜCUT, NEFESANİ VÜCUT OLUR. YANİ NEFES ŞÜKÜR'Ü İLE DOYGUN OLUR.
NEFES, NEFİS'E KARŞI RUHUN EN GÜÇLÜ ZIRHIDIR. NEFİS'İN, RUHU ÇEKMEK İÇİN ÖNE SÜRDÜĞÜ TÜM ARZULARA KARŞI RUH, NEFES İLE KARŞILIK VERİR. HER ARZUYA NEFES KADAR ÖNENMLİ OLUP OLMADIĞI HAKİKATİ İLE BAKARAK. ONUN ETKİSİNE GİRMEZ.
NEFESİN DEĞERİNİ GEÇEMEYEN NEFESANİ ARZULAR, VÜCUDU TUTUP KENDİNE GÖRE YÖNLENDİREMEDEN GERİ TEPERLER.
NEFSANİLER, NEFESANİLERİ KANDIRAMAZLAR. SİZLER, NEFESANİ OLMUŞSUNUZ. NEFESİN DEĞERİNİ UNUTMUŞ OLANLARIN NEFSANİ OLDUKLARINI ONLARDAN DAHA İYİ GÖRECEK OLANLARSINIZ.
DÜŞÜNCELER, RUH İLE NEFİSİN BİRBİRİ İLE DAİMİ KONUŞMALARIDILAR.
KARARLAR YA RUHANİ YADA NEFSANİ OLUR. YÜREĞİ KAZANMIŞ OLANIN KARARLARI DAHA KOLAYLCA UYGULAMAYA GEÇER.
KALP KIRALIN TAHTI, BEYİN İSE VEZİRİN YERİ GİBİDİR. TAHT'A YA RUH YADA NEFİS OTURUR. OTURAMAYANA VEZİRLİK KALIR. UYGULAMALARDA KALBİN KARARLARI BEYİNDEN DAHA ETKİNDİR.
BEYİN, KALBİN KULLANIMLIK BİLGİSAYARIDIR. KALBİN TAHT BENZETİMİ ONDANDIR. ORASI NEFİS İLE DEĞİL, RUH İLE ÇALIŞMALIDIR Kİ CANLI TÜRLER ARASINDA İNSAN OLUŞ YERİNİ BULSUN.
KALBİ NEFİS6 ELE GEÇİRDİYSE, BASKIN KARAR NEFİSİN OLUR. RUH ELE GEÇİRDİYSE BASKIN KARAR RUHUN OLUR. BİR İNSANI TANIMANIN EN HAKİKİ YOLU, KALBİN HAKİMİNİ BİLMEKTİR. KABİLİYETLER VE BECERİLER SADECE KULLANIMLIK ARAÇLARDIR. ONLARA BAKILMAZ. KALBİN ÇALIŞMA ENERJİSİNİN KAYNAĞINA BAKILIR.
Çadır satışının dert olması, çadırından parasından olan dert değildir. Hakimiyetin nefiste mi ruhta mı olup olmadığına dair olan derttir. Hakimiyetin nefiste olması demek, kolon kesme nefsaniliği gibi her an her işin akıbetinin de ona benzer nefsani olma ihtimali demektir.
Nefisin yol haritasında güvenin olmayışı genel bir malumat olduğu için nefsanilik, sahnedeyken ruhluluğun tiyatrosu otomatikmen öne çıkar.
DİKKAT GEREKTİREN BAŞKA BİR KONU İSE, CAN SIKINTISI ZAN EDİLEN OLAYDIR.
CAN SIKINTISI HAVASIZLIK, SUSUZLUK, AÇLIK VE HASTALIK GİBİ DURUMLARDIR.
PSİKOLOJİK AÇIDAN OLAN SIKINTI, CAN SIKINTISI DEĞİL, NEFİS SIKINTISIDIR. ONUN NİHAYİ AMACI RUH'UN HAPSOLMASI OLDUĞU İÇİN, NE KADAR KONFOR VE RAHATLIK İÇİNDE OLSADA DOYUMA ULAŞMAZ. SIKILMAYA DEVAM EDİP ARAYIŞINI SÜRDÜRÜR. SEBEP? ASIL NİYAHİ HEDEF OLAN RUH'U HASETMEYE ULAŞMIŞ OLMADIĞINDANDIR.
RUH'U HAPSETMEKLE DUYDUĞU HAZ, ASIL NİHAYİ HEDEF OLAN DÜNYAYI TAMAMEN NEFİS HAKİMİYETLİ KILIP, İNSAN VARLIĞINA SON VERİLMESİNE GEREKÇE OLUŞTURMAYA GİDEN YOLDA BİR ADIM ATMASIDIR. YANİ, ASIL HEDEF OLAN İNSANLIĞIN YOK OLMASINA DOĞRU GİDİŞİN YOK EDİCİ ETKENE UMUT VERİŞİDİR.
NEFİS, HAZLARI İÇİN YOK OLUŞU İSTEMEMEZ. AYNI HAZLARLA ONA, ONUN VAR EDİLME GEREKÇESİNİ ORTADAN KALDIRMAK İÇİN HAZLARI KUTSİYET OLARAK SUNAN ŞEYTANA KARŞI RUH AVANTAJI VERİLMİŞTİR.
ŞEYTAN VE RUH, NEFİSE KUTSANMA MERCİLERİ SUNARLAR. HER İKİ SUNUM, NEFİSİN KADERİDİR. HANGİ SUNUMU TERCİH ETMESİYLE KADER İÇİNDEKİ YOLUNU BELİRLER. TERCİHE SUNULAN TÜM SEÇENEKLERİN TOPLAM ADI KADERDİR. KADER, SEÇENEKLER BÜTÜNÜDÜR. TERCİH EDİLECEK HERHANGİ BİR SEÇENEK, KADER SEÇENEĞİDİR. İRADE DIŞI OLANLAR, YANİ TERCİH DIŞI OLANLAR İSE KAZADIR.
KİŞİNİN NEREDE DOĞDUĞU KADER DEĞİL KAZADIR. ÖNÜNDE İRADESİYLE TERCİH5 EDEBİLECEĞİ SEÇENEKLER KADERİN SUNUMUDURLAR. NEFİS, ÖMÜR İTİBARI İLE KADERİN TÜM SEÇENEKLERİNİ TERCİH EDEMEZ. KADERDE ÇOKÇA SEÇENEK VARDIR. ÖMÜR ANCAK KÜÇÜK BİR KISMINI TERCİH5 EDEBİLMEYE EL VERİR. HANGİLERİNİN TERCİH5 EDİLECEĞİ NEFİSE KALMIŞTIR.
KONFOR VE SÜS GİBİ ÇEŞİTLİ ÇEKİM ARAÇLARI VARDIR.
KONFOR, VÜCUDİ'DİR. NEFSANİ DEĞİL. NEFSANİ'NİN NİHAYİ AMACI KALBİ ELE GEÇİRMEK OLDUĞUNDAN, YAŞAM İŞLEYİŞİ İÇİN HERHANGİ BİR ÖNEMİ OLMAYAN SÜSLEMEYİ DE RUHU CEZBETME YOLU OLARAK ONUNLA RUH'U KENDİNE BAĞLAMAYA ÇALIŞIR.
NEFİSİN SIKILDIĞINI TERCİH ETMESİ, RUH'A ALAN AÇIP RUHLANMA VESİLESİ OLUR. NEFİS SIKILIRKEN ISLAH OLUR. RUHUN KARARLARINA OLAN MÜDAHİLLİĞİ BÜZÜLÜP ÇEKİLİR.
Koyun otlamaktan haz alırken, çoban da onun otlamasından ve otlayış hazzından haz alır. Çünkü et olan ot, sonunda çobanındır. Yaşamsal olmayan arzu ve hazlar, nefisin ot'u'dur. Nefis hazlar için şeytanın koyun'u olmaya meyilli olabilendir. Şeytan nefisin çobanı olabilmektedir. Şeytan nefisi hazlarla otlatır. Ruhun kendisini terk ettiği nefis şeytanın olur. Ne yaparsa hepsinin altında şeytani amaç vardır. Yani, ruh ile nefisin birleşiminden ve nefisin ruhu takip etmesiyle oluşan insan yapısı bozulmuş olur. Bu şekilde şeytanla birlikte cehenneme girecek olan nefistir, ruh değil.
KUL OLARAK YARATILAN NEFİSTİR. RUH, SIFATLARINI TAŞIDIĞI ALLAH IN PARÇASIDIR. RUH, NEFİSİN KULLUĞU İÇİN NEFİS İLE5 BİRLİKTEDİR. RUH ALLAH I TEMSİL EDER. NEFİSİN RUH'A UYMASI, ALLAH A OLAN KULLUĞUN İFADESİ OLUR.
Bir bebek oyuncağı ile annesi arasında annesini tercih ettiği zaman, annenin sevinci katlanır. Nefisin yüksek dozlu arzu ve hazlarla donatılma sebebi, ruh ile o hazlar arasındaki tercih içindir. Asıl kurban ve dua, nefsin kendi arzu ve hazlarından ruh için fedakarlıkta bulunması ve onlara ruhun belirlediği ölçü ve kaidelere göre yaklaşmasıdır. Yani teşbih olarak, anneyi tercih eden çocuğun, annenin gösterdiği şekilde oyuncakları ile oynaması, sevginin anneye yönelik olduğu tercihinin sözlü değil özlü olduğunun delili olur.
ALLAH IN YÜCELİĞİNİ TANIMAK, ÇOK İSTENİLEN BİR ŞEYE RAĞMEN OLMALIKİ, O YÜCELİĞİN YÜCELİK OLDUĞU BÜTÜN ALEMLERE GÖRÜNSÜN VE BİLİNSİN. NEFİSİN O İSTEKLERİNE RAĞMEN ALLAH A DÖNÜK OLMASI DEMEK, YÜCELİĞE TABİ OLMAKLA BERABER, NİMET OLAN VARLIKLARIN VE SİSTEMLERİN BİR ÇEŞİT ÜCRETİ DE DEMEKTİR.
Bu nefesin, güneşin, dünyann bir maliyeti vardır. Dolayısıyla istifade edenlere bedava değillerdir. Ödeme şekli, bu kadar değeri ve mühendisliği tasdik etmektir. Tasdik etmek, uygulamalı olarak somut şekilde hazdan verme olmalıki, bir ödeme olmuş olsun. Bunu yapabilmek için yeterli düzeyde bilinç verilmiştir. Yani nefisin yanına rehber olsun diye bir miktar ruh verilmiştir. Ruh zaten ALLAH tan olduğu için tasdik etmesi gereken nefistir. Ruh bildirileri yetmediğinde, alametlerlede nefise yardımsal bildiri verilmektedir. Her çeşit lisanla nefise ödeme bilinci verilmektedir. İbadetler ödemeden çok ödeme bilincinin daimice hatırda olması içindir.
DEĞERLİ DEPREM ERDEMLERİ, BİR NEFES OLARAK SOHBETİ BİTİRİRKEN SİZE DUA ETMEKLE DEĞİL, DUA'NIN NASIL OLDUĞUNU HATIRLATMAKLA DAHA YERİNDE OLUR.
NEFSANİ HAZLARI, EDİNDİĞİNİZ RUHUN REHBERLİĞİNDE DİZAYN EDEBİLİRSENİZ, GEÇERLİ OLABİLECEK DUA DA BULUNMUŞ OLURSUNUZ.
Sözlü ve yazılı olarak yapılan her dua, dua olmaktan çok, imaj muhafazasının bir gereğide olabilir.
NEFESİN DEĞERİNİ BİLİP NEFSANİ HAZLARIN ÇEKİMİNE RUHSUZCA KAPILMAMAK DİLEĞİYLE... DERKEN, BU ARADA BİR DAMLA SUYUN VE BİR LOKMA EKMEĞİNDE SİZLERE SELAMI VAR. "BİZİ DE UNUTMAYIN, NEFES'TEN SONRA BİZDE VARIZ" DİYORLAR.
9631,38%0,85
34,58% 0,12
36,17% 0,48
2969,24% -1,19
5031,94% 0,00
Ağrı
25.11.2024