KÖPEK
SahipsizÜİÜÜ Üköpekler için son çare seçenek olarak öldürmeye uyutma demekle, öldürme algısı uyutulur mu?
KÖPEK NE DİYOR?—_—
Sahipsiz hee.... o yüzden mi öldürmeye dönüksünüz.? Haddi aşıyorsunuz ey her çeşit hayvanı özelliğine göre kendi menfaati için kullanan akıllı yarattıklar...
Bize sahipsiz demekle inancınızla ve eko denge duyarlılığınızla çelişmeyin, Hayvana merhamet, kendinize merhamettir.
Birbirinize yaptığınız haksızlık ve zulümler, biz hayvanat alemine yaptığınız zulümlerin size geri yansımaları olma ihtimali olabilirmi sizce..? mazlumun ahı diye bir şey varsa olabilir.
Ey insan! Kendi tercihsel eserin olmayan o aklın yaptığı tetiğe basma kolaylığı ile hayvanı öldürmeyi övünüm ve zevk edinen sensin.
Sende çıplak olarak gel doğada yaşa, bizim gibi hiçbir alet kullanmadan kendi cüssenle yakala boğuş öldür ve yine hiç bir alet kullanmadan ye, ki bizde tabiat dengesinin bir parçası deyip senden alacaklı olmayalım.
O akıl, sende vahşilerin vahşisi olasın diye bulunmuyor.
Bizide kendi düzeninize dahil edin demedik. İhtiyaçlarınız için kendiniz dahil ettiniz, biz cansız eşya değiliz. Bir kısmımıza ihtiyaç fazlası diye imha yolunu düşünmeniz, bizi cansız6 eşya hesabıyla kullandığınızdır. Dikkat edin sizde canlısınız.
söz konusu kendiniz olunca, çabucak şehirler inşa edilebiliyorsunuzda, söz konusu bir kaç köpek olunca çare ara ara bulma öylemi... Vay insanoğlu insan vay...
Isırmamızdan, havlamamızdan, koklamamızdan, zekamızdan, rehabilitasyon için iletişim gibi her türlü özelliğimizden faydalan, sonrada vefa borcunu öldürerek öde hee...
Doğrusu pek iyi şeyler hak ediyora benzemiyorsun.
İnsan! akıllısın, tercih öncesi seçeneklerini detaylıca süz. Seçenekler, hak belirteçleridirler.
Hakların, tercih edeceklerindedir.
Ey bencil ve dengeyi tutturamayan şaşkın insan! Eserin olmayan o akıl ile dünyayı işgal edip sadece kendine mi inşa edeceksin.?
Seninle insanca konuşuyorum. Anlaman için ne'ce konuşayım..? Sen söyle.. Sana aracısız direk kendi ağzımla konuşsam, bana karşı daha beter olursun. Beni taşıyacak tahammülü kendinde bulamazsın.
Taşıyamadıklarınızı menfaatiniz doğrultsunda ya baş üstü yada ayak altı edenlersiniz.
Öldürme eylemi normalleşerek sana dönüş yapmasın diye uyutma gibi tabirlerle önlemini almayıda biliyorsun fakat, nankörlüğü de pek ala normalleştirdiğinin farkında değil gibisin.
PSİKOMETRO
Psikometro, empati esnasında sadece his edileni değil, ordan çıkmadan varılacak yerlere doğru ilerleyip henüz gün yüzüne çıkmamışları görebilme psikolojisidir.
Psikometro, öngörünün yolu olan düşünsel derinilikerde ilerlerken, rastlanılanlardan edinilen etkileşim türlerinin toplam adı'dır.
Örnek: rüya yoluyla görünenden dolayı gülmek, ağlamak, korkmak gibi haller, görünenin psikometro boyutudur.
Fiziki aleme bağlı olarak değil, hayal alemine bağlı olarak şekillenen psikolojik yapının adı, psikometro'dur.
Hayal, metrodur. Fiziki hörünürlüğü olmayan fakat, var olan bir ilerleyiş yoludur.
Ruhsal metrodan güncelliğe psikolojik olarak çıkış yapamayıp yüzey ile uyumsuz kalanlar deli, bulduklarıyla çıkanlar ise dahi olarak anılırlar.
Güvensiz ortamlı toplumlarda derinleşme, en zor işlerin başında gelir.
Yüzeydeki güvensizliğin ipiyle kimse uzun süre gerektiren kuyulara inmez. Güvensiz ortam, askervari duruşların oluşumuna sebeptir.
Güvenli toplumların herhangi sıradan birisi, güvensiz toplumların alimine denk gelir.
Canlıklık üretici toprağın altı, canlılık için ne kadar mühim ise, olay üretici psikolojik toprağın/sebebin altı da, psikoloji için o kadar mühimdir.
İcatlar, buluşlar, "kendine gel" tabiri psikometro'nun verisel göstergesidirler.
Henüz hayal kısmında olan dükkanın gelir heyecanını yada teredüdünü yaşamak psikometrodur. İrade dışı yasaların yarınki durumlarının bilinmemezliğini hesaba katmayış, psikometroda süratli ilerleyişe sebeptir.
Herhangi bir eşya gibidir. Yararlı yada zararlı oluşu, onunla girilen yollara bağlı değişir.
Görüş ve yorumların temel kaynağıdır.
Genel kültürle kopmadan bilimsel yolda uzaklaşıp yabancılaşması, iletişim sağlığını mıuhaza ederek, taşınmazlık ağırlaşmasını giderir ve verilenlerin alınıp işjetilmesini kolaylaştırır.
Dalgınlık uykusuna dalıp süzülürken, yaşamın gerekleri sürekli uyandıracaktır.
Can sıkıcı olsada, kopma önleyici olarak faydalıdır. Nelerin lazım olduğunu bildirip lazım olmayanlarla derinlerde vakit kaybını önler.
Yaşamın gerekleri ile iç içe ve bağlantılı oluş, lazım olanlar ile olmayanların ayıklanmasını kolaylaştırır. psikometroda zaman daha önemlidir.
Yüzeydeki yaşamın yüzeye çekişi, metroda kaybolmadan önemli bulguların veri olarak alınıp çıkılmasını sağlar.
PSİKOMETRO İLE KÖPEK UYUTMA KONUSUNA BAKIŞ
Ödürmek yerine kullanılan diğer tabirler, öldürme konusu'nun normalleşmemesi, yada katil algısıyla anılmamak için bir önlem modeli olarak düşünülmüşsede, tutup tutmayacağını, yada tam tersi etki yapıp yapmayacağını iyice hesap etmek gerekir.
Köpekler neden öldürüsün? Cevap; Hepsi değil sadece fazlalık ve zarar verici olarak kalanlar için düşünülmektedir.
Bu seçenekte karar kılınırken, bunun negatif yansıma boyutunu iyice düşünmek lazım. Ola ki değil dile getirmek, düşünülmesi bile yaşamın negatif boyutunu besler olsun.
Uyutuldu derken, psikolojiye öldürme olayı gerçekleştirilmemiş hesabıyla bakılmasını sağlamak amaçlansa da, zamanla uyutmak kavramı öldürmek olarak genelleşebilir.
Negatif etkiye karşı bir kaç adım atılmışsada, yol daha çok uzundır.
Bitme yoluna girmiş olan yaşlı himayecisi aile yapısı son durağına vardığında o uyutma tabiri, sonraki nesiller tarafından çoğunluğa geçecek olan yaşlılara yönelik uygun bir örnek olabilir.
"Etme bulma dünyası" tabiri tecelli edecek.
İnsanlığa emek açısından köpeğin de kendine göre hizmetleri vardır.
"Cinlerin tepeye çıkma" tabiri, ailesiz toplumda yaşlılar çoğunluğa geçip yük ve masraf olmaktan başka bir işe yaramadıklları zaman tecelli edecek. .....O cinler, tepeye ayetlerini indirirerek cin ayet olarak uygulanacaklar.... Meselesi.
Uyutmak, uyku gerçeği ile alakalıdır. Öldürmeye taşındığı zaman, "kardeşini uyut" gibi tabirleride negatife etme yönünde etkileyecektir.
Yaşlılık, önce üzüntü veren, sonra nefret edilen, sonra kin beslenen, sonrada uyutulması gerekenler olarak sonuçlanacaktır.
Bu yolda ilerlerken, uyutma işinin yaşlılardan diğer tüm işe yaramayanlara kadar varabileceğini görebilmek mümkündür. Her yol, varacağına kısa yada uzun vadede varır. O yüzden yol seçimi, seçimlerin en mühimidir.
Köpekler için öldürme sistemi geliştirmek, insanlığın kendi eliyle helakına giden yolun kilometre taşlarından birini daha yerleştirmesi olur.
Sonraki nesiller, eskilerin/bugünkilerin özürlülerini ve yaşlılarını özel bakımla beslediklerine hayret edecekler.
Aynen dedesinin internetsiz nasıl yaşadığına şaşan torun gibi. Öyle bir şaşılığın olmaması, bugünki seçeneklerin iyice düşünülmesine bağlıdır.
Öldürme tabirine alternatif olan uyutma benzeri tabirler, acıma duygusunun yok olmaması için üzerine konulan trajikomik örtü olmaktan öteye gitmezler. Şeffaf bir naylonla örtünme hesabıyla giyinmeye benzer bir durum olur.
Hayvanı yemek için öldürürken "kesmek" tabirini kullanır6z. Bu tabirin insanı da kapsayarak normalleşmesinin önündeki engel, inanç ve aileden dolayı duygusal ve düşünsel bütünsellik düzenidir.
Yemek öldürmesi olarak kullanılan kesme tabirine, kurtulma öldürmesi olarak kullanılacak uyutma tabiri eklendiğinde, doğal zaman ve doğal sebepten önce öldürmeyi normalleştirme çıtasını ayarsızca yükseltmek olur, ki bu durum mevcut fren sistemini patlatabilir.
Din bir yere kadar fren olmuşsada, onunda aile gibi ortadan kalkması, yamyamlık için bir engelin daha kalkması olur.
Frensiz arabalarla dolu bir şehir düşünüp ona göre karar vermeliyiz.
BÜYÜK PATLAMA
Geçmiş tarihe gittikçe nüfus oranı düşer. Bu gidişin son noktası tek kişiye vardırır.
Büyüyen ağaca tersine bakıldığında çekirdeğe kadar götürür. İnsanıda sperm-yumurta ve daha ötesine kadar götürür vs.
Genişleyen evreni çekirdeksel patlama görüşüne götüren kaynak, fizikiyatta görünen bu örneksel gerçekliklerdir.
Aynı hesap ile başlangıca gittiğimizde patlama değil, yavaş yavaş büyüme olarak görülür. Büyüme kanunu böyledir.
Patlama kanunu büyüme kanunu değil, var olanları etrafa fırlatmadır. Eğer patlama olsa, şu anda durmak üzere ivme almış süreci yaşıyoruz demektir.
Bir çekirdek bir ağacı içinde taşımaz. Ağacın programını taşır. Dışarıdan aldığı gıdaları bu programa tabi tutarak işler ve onlarla büyür.
Küçük bir noktanın içinde büyük evren çıkmaz, bir noktanın içindeki programın dışarıdan aldığı gıdalarla yavaş yavaş açığa çıkıp büyümesi söz konusudur.
Dallar, yaparaklar, meyveler,,,, kemikler, tüyler, organlar,,, güneşler, gezegenler, bulutlar, kara delikler,,, hepsi aynı kanuna tabidirler.
Evren çekirdeği nereden geldi...? Nasıl geldi...? Neden geldi...? Nereden besleniyor...? Bil mi yo ruz...
Onu şu yaptı... bunu o yaptı... onu kim yaptı? Bil mi yo ruz...
Bütün görüş ve inançlar bir mesafeden sonra bilmiyoruzdaş olurlar. Şaşkın kayıpların birbiriyle farklı versiyonlarla çatışması, kendini bilen zannetmişliktir. Sonsuzlukta ve bilmiyorda bütünleşmek, çatışmayı anlamsızlaştırıcı ve birlikte aramayı anlamlaştırıcıdır.
EKONOMİ
Bankalar için enflasyon koruma modeli.
Gıda, tekstil, nalbur, beyaz eşya, otomotiv gibi her sektörden 10 ar kalemden oluşan birer sepet listesi hazırlanacak.
Örnek : eleman maaşını bankaya yatıracak. Parasal miktarı itibarı ile gıda sepetlerini almayı tercih etti.
Gıda sepetinde mesela bir kilo yağ, bir kilo şeker, bir kilo un, bir kilo salça, bir kilo et, bir kilo fasulye, bir kilo vs. Sepetinde on kalemlik bir liste var. Elemanın parası on sepet almaya yetti. Aldığı günün fiyat listesi ne ise, o fiyattan alacak. Bir ay sonra srpetlerini tekrar bankaya satmaya gidecek. Fiyat listesinde genel artışın ortalamasına göre üç kalem birer lira artmıştır. Bir sepetin fiyatı yüz lira iken, yüz üç lira olmuştur. Üç sepet satacaksa üçyüz dokuz lira alacak.
Her sektörden böyle sanal sepetler olacak.
Kişiler isterlerse sepetlerini birbirlerine de satabilirler. Yada fiziki karşılığı ile değiştirebilirler.
Sepet modeli ile enflasyon istediği kadar yükselip alçalsın, maddi varlığa karşılık gelen değer oranı etkilenmeyecrktir.
Not: yazılar, yapıcı çabaların ürünüdür.
Yapıcı katkılarla uygulama alanına yansıması dileğiyle.
8885%0,24
34,30% 0,21
37,16% -0,48
3018,13% -0,06
5010,40% 0,20
Ağrı
02.11.2024