Madde, değişmeyen birleşim ve oluşum yasasına tabi olarak gözle görülür varlığa çıkar.
ikileşim üçleşim yoluna girersek, atom altı parçacığa kadar dağılır, toz ve gaz bulutu olmaktan öteye gidemeyiz.
Aralarında uyumlu bağlantı olmayan kalabalık, havaya göre şekil alan bir buluttur.
DİKKAT
Üretilmiş eşyalerı birleşim açısından süzelim. Aynı madde'den olanlar, bardak, kaşık, tas ve tepsi gibi tek parça sade eşyaları ortaya çıkarmıştır.
Farklı maddelerden uyumluca bir araya gelenler, cihazları ortaya çıkarmıştır.
Bu gerçeklikte dünya düzeni için büyük bir ders vardır.
Bizler, farklı farklı var olmuşsak, bunda bilmediğimiz hazinesel neticeler olabilir.
Bize düşen ilk iş, hem kendi hem diğer farkları mühim derecede korumaktır.
Plastik plastik, cam cam, metal metal olarak kalmalıdır.
Değişme yada değiştirme, farklı var edici sebep tarafından yasaklı olsa gerek.
Asıl zenginlik, madde varlıklarının farklı oluşudur. Hepsi altın'dan olacak bir dünya, yaşam için bir hiç dünya olur.
Altın'nın değeri farklılıktan olduğuna göre, asıl altın farklılıktır.
DİKKAT
Bir cihazı/vücudu meydana getiren farklar, sonuçta aynı ve ortak bir amacın icrasındalar.
Fark zenginliğimiz olduğuna göre, tek eksiğimiz ortak amaç kalır.
Acaba her farkı ilgilendiren ortak bir amaç yokmu?
Deliden dahiye her derece için huzurlu bir yaşam, ortak amaç olsa gerek.
Bir makina yapabilyorsak, bir makina olmayı da yapabiliriz.
Bu kadar fark zengini olduğumuza göre, ortak amacı temin eden bir makina olabiliriz.
Çıraktan mimara kadar bina yapan bir makina olabilşlmiz.
Bu örnek bize daha büyük makina olabilmeyi önümüze koymuştur merhaba.
Toparlanıp silkelenme zamanımız gelmiştir.
Mantık mı lazım? Çiçekten böceğe kadar her taraf mantık dolu.
İnsanlığın tamamı, her yönüyle büyük bir makina olabilme zenginliğine sahiptir.
Her şeyiyle hazır durumda ustasını bekleyen mutfağa benzer bir halimiz var.
İşe yaramaz ve yük olarak görünen yatalak bir özürlü, bize sağlığımızın değerini en iyi şekilde bildirmek ve bizi rehabilite etmek üzere özürlü olmayı seçmiş dahiyane bir öğretmen konumundadır. Farkın değeri…
Makinasal fark gerçekliği ve ortak amaç zarureti, farklara birbirine benzeme seçeneğini sunmaz.
GEREKEN FARKINDALIK
Bir makinayı tüm parçalarına ayrıp o parçaları yığınak halinde karıştırdığımığızda, o makina yığınağı, makinayı hiç görmemiş bilmemiş biri için dönüşüm dışında iş görmeyen hurdalıktan başka bir şey değildir.
Bilen ustası için her bir parçanın ayrı bir değeri vardır.
Farklara bakış açımızda böyle bir farkındalık olmadığı sürece, değerli parçalardan ibaret olan hurda yığınağı oluruz.
Cam, metal ve plastik gibi farklı maddeler düzensiz yığınak olduklarında doğalen birbirlerini incitiler. O kadar ilim bilim varlığına rağmen incinme ve incitme varsa, hurda yığınıyızdır.
Makina oluş farkındalığı her bireyde mühim derecede mevcut olmalıdır. kendisinin ve başkasının neden farklı olduğunu bulmuş bilmiş olacaktır. Bu buluş biliş nefrete değil, sevgiye hizmet edecektir. Her farkı ve işini sevebilmeyi öğrenecektir.
ORTAK VÜCUT ADINA PERDELİ ASIL İSİMLERİMİZİN BİLİNMESİ
Her birimizin mesleki ikinci isimi vardır.
Üçüncü ismimiz olan karakter yapı ismimizi kullanım dışı bırakmamız, bizi hurda yığını olarak bırakmaktadır.
Örnek:
hırslı, hırsız, yalancı, doğrucu, sert yumuşak, sessiz, konuşkan, düşünceli, hiperaktif, bencil, sinirli, şehvetli duyarlı, duyarsız, gibi çeşitli yönlerin yüksek olduğu kişilik yapıları vardır. Makina olma yoluna girdiğimizde bu isimler, kimlik kartımızda üçüncü isim olarak yerini almalıdır.
Böyle bir kimlik kartı, aslen uyumlu işi bildiren süzgeç demektir.
Makina olabilmek için farkların kendini ve birbirini tanıma kartı olacaktır.
KARAKTER TESPİT METODLARI
Karakter tespit işi var olduğunda bu iş, yetişkinliği beklemeden doğuşta tespit edebilmeye kadar gelişir. Bir zamanlar cinsiyeti rahimde bilmenin hayal bile olmadığı gibi.
Yapısal şekli doğuştan belirleme imkanı olduğunda, eğitim öğretim dünyası için büyük kolaylıklar ortaya çıkacak. Uzun yıllara dayanan büyük enerji israfının önüne geçilmiş olunur. Kimin ne olacağı doğuştan tıbbi tespitlerle ortaya çıkacağı için kişiyi, on çeşit yolda sınama gereği kalkacak. Doğarken gireceği yolu işi hazır olacak.
Mağazaya giren çok sabıkalı hırsız, mağaza sahibinin görmesine aldırış etmeden hırsızlık yapıyor. Bu durum, hurdalık toplum oluşumuzun belgesidir.
Onun kendine uygun bir işte olmayışı bir hurdalıktır. O yapı şeklinin bilinmesine rağmen başı boş oluşu bir hurdalıktır, hurdalıklardan besleme anlayışı bir hurdalıktır. Bu kadar hurdalıkları görmemek ve umursamamak bir hurdalıktır.
DİKKAT
Farklılığın zenginlik olduğu belgeli ve tartışmasız bir gerçektir.
Tonlarca zümrüt, kuru bir çölde bir damla su etmez.
Değerler, farkların fark olarak uyum içinde bir arada olmalarından ibarettir.
Kendini ve mal mülkünü insanlardan daha değerli görmek, mal mülküyle tek başına yaşamayı gerektirir.
Asıl değerin insan olduğu farkındalığı, bir araya gelip düzenler kurmayı gerektirir.
Arabanın bir parçası ortaya çıkana kadar nice serüvenler geçirir. Bizlerde birer parça olarak ortaya çıkana kadar kaç binlerce yıllık serüvenler geçirdik.
Parça oluşla yetinip hurdasal yığınlığı yaşamayalım.
İKTİDAR VE MUHALEFET SİSTEMİ
Mevcut iktidar muhalefet sistemi, İnsandaki egosalliğin terörüne karşı zamanın imkani gerçeklerinden kalma bir sistemdir.
Değişmez huzurlu yaşam isteği, imkana göre değişen sistemler basamaklarıyla bu günlere geldi.
Seçimli muhalefetli sistem, dokunulmaz kral sisteminden, dokunulur hizmetçiye çıkış yapmış bir sistemdir. İmkanların mevcut gelişmişlik düzeyi, bu sistemide demode etmeye dayanmıştır.
Demokrasi/farklar çatışmasızlığı ve cum/toplumhürriyet, farkların korunumu olarak bulunmuştur fakat, bireylerin farklar ve haklar değerine vakıf olamayışları, bu sistemleri işlevsiz ve sözde bırakır.
Cumhuriyet, kaderin kopyası gibidir. Kendisinde var olan tüm seçenekleri tercih özellikli insana bırakan bir sistemdir.
Kader, sunduğu iyi kötü, yasal yasak ve neticesel bedellerini de belirttiği seçeneklere yönelik6 bir tercihhüriyet sistemidir.
Kader/tercihhüriyet sisteminin mahkemesi, ağırlıklı olarak ahiri olup tecihi6 iç dünya seçeneklerine kadar indiriyor iken.
Cumhuriyet/toplumhürriyet mahkemesi, ağırlıklı olarak zahiri olup tercihi düşünme kısmındaki seçeneklerde bırakmaktadır.
Ahiri mahkeme hem ceza hem mükafat sonuçlu iken,
Zahiri mahkeme sadece ceza6sonuçludur.
Zahiri mahkemenin sadece ceza veren olupta mükafat veren olmayışı, insan iç dünyasında rota belirleyici terazinin bir gözesine negatif boyutlu basınca sebep olmaktadır.
Zahiri mahkemede kötülüğe ceza var, iyiliğe mükafat yok.
Bu durum, zahiri mükafata ulaşmak için zarar verici seçenekler sunar.
Yakalanmama ihtimali, haksızca mükafata ulaşım için tercihi, zarar verici seçenek yönünde baskılar. Mahkemenin tam manada olamama durumu ise, baskıyı dahada artırır.
HAKİMİYET VE VÜCUT SİSTEMİ
Hakimiyet, egosunu aşmamış bireylerden oluşan halkların kucağına monte edilse bile, ne kendisine nede yönetimine hakim olabilir. Bencillik, hiçbir toplumsal sisteme ayak uyduramaz.
Egoizim, insani toplumsal sistemler ne şekilde olursa olsun, o sistem içinde her kılıfta ve her türde bir şeytan/terör mahiyetinde bulunur.
Egoya karşı biraz daha mukavemetli olacak alternatif sistem, vücut sistemidir.
Vücut sistemi, her farkın yerini bildiği, ayağın baş olmaya çalışmadığı, başın yük ve sorumluluk bilincinde olduğu sistemdir.
Her farkın kendi yerinde oluşuyla değerli olduğu sistemdir.
DÜRÜSTLÜK
Dürüstlük, vücut sisteminin nefesidir.
Dünya, vücut sistemine geçiş sürecine önce temiz havayı/dürüstlüğü sağlamakla geçebilir.
An itibariyle en mühim ve birinci adım/tercih, dürüstlük eğitimidir. Diğer bilgilere fazlaca gerek yok. Mevcut bilgi düzeyi neyse zaten her taraf o bilgilerle dolu. İhtiyaç olunca anında yanında. Yeni çıkanlar bile her tarafa anında yayılmakta zaten. Asıl lazım olan dürüstlüktür. Dürüst olmayanın bilgi edinimi, zararlıiığa hizmet olabilir.
Yatırımların büyük kısmı dürüstlüğe harcanmalı. Bencillik köreltici vaziyetler, her dersin başı olmalı.
İktisar muhalefet sistemi, birbirine düşme kültürünü yaşarken ve yaşatırken ortalık, içteki o canavar/bencillik için serbest bir alan olur.
Gayri insani olaylarla dolu tv. Haberlerinden utanacak sistem, parçalı ve boğuşmalı sistem değildir. Vücut sistemidir.
Her gün düzen bozucu değişik ayıplar yayınlanırken, bunun sorumluluğunu taşıyan yoksa, gerçek olarak herhangi bir düzen/sistem yoktur demektir.
Teknoloji, iktidar-muhalefet sistemine ihtiyaç duydurmayacak dereceye varmıştır. Mecliste dev bir ekran kurulsun.
Halk, kendi çalışanlarına mesajlarla hem muhalefet hemde yardımcı olur.
Bir seçenek tercihi için yüzbinlerce mesaj sınıflandırılsa, on çeşit ortak görüş ve kategori ancak ortaya çıkar. Zor bir iş değil.
Şehirlerde, mesajlar6 sınıflandırılıp azaltılmış olarak gönderilebilir.
Halkın teknoloji yardımıyla meclise katılımı, kendi kendini yönetmenin en özüne ulaşma halidir. Hakikat'ten hem düşünmeye sevk oluş açısından, hemde sorumluluk taşıma açısından olması gereken bir yoldur.
ÇÖZÜM İÇİN BERABERLİK
Düzensizlik meyveleri düzensiz dünya ağacının köküne bağlıdır. Köktenlik kazanmış bir sorun için iklim değişikliği şarttır. Bunun için gerekli olan küresel büyük beraberliğe ulaşmak için, bölgesel iktidarlar ve muhalefetler beraberliğinden başlanabilir.
ALKIŞ
Alkışın manasal türleri vardır.
Sorumluluk havale etme alkışı,
Yapabilen sensin alkışı,
Aferin o yoldan şaşma alkışı,
Onay alkışı
Teşekkür alkışı
Her bir mana, farklı el çarpıştırma şekilleriyle ayrı ayrı fiziki vücuda çıkarılabilir.
YÜK
Ne muhalefet nede yandaş, ne eleştiri nede alkış, onları bırakıp asıl yükün altına birlikte el koyma zamanındayız.
başı boş bırakılacak nesil,
Kendi iç dünyasındaki başı boş sokak köpekleri tarafından6 daimi bir ısırılma halinde olurlar.
İktidar ve muhalefet diye kafayı birbirine takan bir sistem olursa, kapışmalarını izlemekle ömür geçiren bir halk olursa, Sonrasında rotasını uçurumlara doğru şaşırmış bir nesil ortaya çıkar.
Meclis ring, halk da izleyici değilfir.
Meclis eleman halk patrondur.
Patron elemanı çalıştırmak için işe alır
HANGİ SİSTEM?
Yukarıda ayrı koşullardan oluşmuş ayrı karakter, aşağıda ayrı koşullardan oluşmuş ayrı karakter, ortada ayrı koşullardan oluşmuş ayrı karakter.
Aşağıdaki yada yukarıdaki devrimi/değişimi/karakteri örnek almak, camın metali örnek almaya benzer bir durumu ortaya çıkar ki bu durum hakikatle bağdaşmayacağından hangisi örnek alınırsa alsın, kaotik/hastalıklı olmaktan kurtulamaz. Kendini tanımak ve kendine uygun olanı bulup onunla olmak, doğru ve sağlıklı olandır.
Bölgesel ve evrensel farkları koruyarak onları biribirine bağlayan ortak bağlantı nas'lar vardır. Okumak, öğrenmek, çalışmak, dürüstlük, empati, saygı, farklılığın bir nimet olduğunu6 bilmek vs.
Farkların geçinmeli bir diyaloğa sahip alabilmeleri bu tür ortak değerlerle mümkündür.
Bu bağlantı araçları, bir cihaz yada vücut içindeki farklı parçaları birbiriyle düzenlice irtibatlı kılan kablolarla/damarlarla/parçalarla/eklemlerle aynı görevi görebilen araçlardır.
Farkların birbirleri ile olması gereken durumunu anlamak için elimize bakmamız yeterlidir. Avucu dünya, parmaklarıda ona bağlı farklar olarak görelim. Bu görüntü bize, dünyanın neden farklarla dolu olduğunu anlatır.
Benzemeye yada benzetmeye çalışmak, parmakları birbirine benzetmeye çalışmakla aynı olur.
Her toplum kendi içinde dürüstçe birleşmeyi başardığı zaman, o toplumun el için hangi parmak olduğu netleşir.
Şu anki küresel vaziyetimizin hurda yığını olması, gelişmiş mühim bir fırsattır.
Dönüşüm fabrikasına/üçüncü küresel savaşa varmadan bir uyanma ile her an bir makinaya toplanım htimalini yüksek oranda barındırmaktadır.
HUKUK
Hukuk, sarkıtlı adalet terzisinin ipini tutandır. Terazinin bir gözesi adalet, diğer gözesi haktır. Hakkını arayan, terazinin hak gözesine girer, adaletle tartılır ve hakkını orada bulur.
BAĞIMSIZ VE TARAFSIZ HUKUK
Hukuk ehlinin taraf olduğu tek şey, hak ve adalettir. Hak ve dalet, yaşamın dengesidir.
Hakim kararı, dengeyi tuturma kararıdır.
Avukat, net şekilde suçlu olarak bildiğini suçsuz kılmak için değil, kesinliği olmayan fakat suç olarak görüneni netleştirmek için çabalar.
Hukukçu kişi, özel isteklere tabi değil, denge bulucu ve sağlayıcıdır.
Avukat, ücretini şahıslardan değil, toplumun adalet ihtiyacından dolayı hazineden almalı ki halkın, düzenin, hak ve adalet terazisinin haklarını vicdanında taşıyabilsin.
Tanıdık eş dostun olduğu şehirde değil, başka yerde olması daha uygun olur. Kardeşi ceza hak ettiyse, hakkın budur diyebllmeli.
Doğal hukukçunun karakter yapısı adaletten yanadır. Doğuştan uzmanlarca tespit edilmeli. Aç gözlü değildir. Derme çatma barakada yaşasada, adaletin olduğu yerde her şey onundur doyumuyla yaşar. Ruhu, hem ekolojik hem sosyolojik adaletle beslenir.
HUKUK KARATERLİNİN EĞİTİMİ
Adalet duygusu, ülke siyasetine göre şekil almaması ve daha temiz olması için, eğitimini dünyayı dolaşarak görmeli. Dünyanın yükünü omuzlarında his eden ve ona göre hareket eden olabilmeli.
Hukukçunun elindeki hak ve adalet terazisi, güneş ve dünyayı temsil eder. Yaşam için dengeyi bulmak zorundadır.
Evrensel refahı düzeni gözetip o bazda ortak değerleri ve bölgesel farkları çok iyi öğrenerek hukuksal kişilik yapısını pekiştirmelidr.
Dünya hukuka tabidir. Düzeni hukukla kurulur.
HUKUKİ KARAKTER NASIL TESPİT EDİLİR?
Çocuklar doğaya salındığında, böceğe örümceğe acıyan, koruyup kollayan, ağacı çimeni akan suyu en üst düzeyde seven, sükunetli temiz ortamdan hoşnutluk duyan, hukuki karakterin çekirdeğidir.
Teknik zeka çekirdeğini keşfedebilmek için aynı yerlere alet edevat da bırakılmalı.
Hırsız karakterli çekirdeği keşfedebilmek için, koridor geçişli sıralar üzerinde başkalarına ait çikolata olacak vs. vs.
kalabalıkta ve teklide6 haller, belgesel olarak gözetilip tespit edilecek.
Her çekirdeğin daha sonraki dönemlerinde ortamdan dolayı kendi öz rayından sapma ihtimalide olabilir.
Bu tür keşif sistemleri dahada detaylandırılıp geliştirilerek yayıldığında, düzenler yavaş yavaş rayına girmeye başlar.
Bu sistemle bağlantılı olarak, her karakter tespiti için bir iş tespit sistemide olacak.
BAŞI BOŞ SOKAK HAYVANLARI
Her mahallemin küçük yada büyük bir hayvanat barınağı/bahçesi olacak. Oradaki kedi köpek dahil bakıma ve türünün korunmasına muhtaç çeşitli hayvanların bakımı, hem gönüllüler hemde muhtara bağlı bir görevli tarafından yürütülecek. Ekmek ve yemek artıkları çöpe değil oraya gidecek.
Hayvanat bahçesi, enerjiyi nefrete yöneltici hastalıklara karşı vicdan sistemini çalıştırıp güçlendirmekle sevgiye alan açar.
EĞİTİM
Bir sınıf dolu çocuğun farklı karakter yapıları ortadayken, hepsini aynı kefeye koymak, her türlü canlıya aynı gıdayı vermeye benzer.
Hemen her işi başaran teknoloji, tencerenin kapağını bulmayıda başarabilir.
Çimento kum içine bazı yerlere varmadığı zaman iş görmez dengesiz bir karışım olur.
Branşlar karakterleriyle buluşurken, aynı zamanda ortamın mesleki ihtiyaçlarıda bıranşlarıyla buluşmalı. Bu işler teknoloji için zor olmasa gerek.
Eğitim dünyası, iş ve işçi bulma kurumuyla bağlantılı olması gerekir.
Kontenjanların durumları sürekli araştırılıp en az on yıl sonrasıyla beraber sürekli güncellenmelidir.
GERÇEK VE DİZEL MESLEK
A karakterli bir mesleğe uygunken, b karakterlide aynı meslekte olabilir.
Biri işine sarılgan diğeri sıkılgan.
Biri agresif başından def edici, diğeri detaycı bulucu. Birinin saatten haberi olmaz, diğeri mesai bitimini gözler.
Biri bilgileri sıraya dizip hafızanın yedek köşesine ezberletmiş, diğeri bilgileri gıda edinerek almış. Biri bilgiye bilgi ekleyici, biri sabitçi. Biri hurda olarak kalmış, diğeri makina olmuş.
Belirteç, çenelerin bilgileri hızlı yada yavaş sayması değildir. İki bilgisayar/meslekdaş arasında işiyle gerçek ilgili olma farkı vardır.
Dizelin, çıkmazlarda gerçek olanla bağlantılı olması daha uygun olur.
A ile b örneği, doktordan, oto tamircisinden çaycıya kadar her alanda aynıdır. Gerçek meslek edinim ile dizel meslek edinim arasında ince çizgilerden dolayı kişi, kendiside yaptığı işin gerçek işi mi yoksa dizel işi mi diye bilemeyebilir.
Para kazanma ihtiyacı ve hevesi, kişiye on çeşit iş yaptırabilir. Buna, "elimden her iş gelir" denilmiştir.
Gerçekten elinden her iş gelen kişi, aslında çok zor işlerin kişisidir ancak, piyasada o zorlukta bir iş olmadığından, diğer işlerin ona basit gelmesiyle bazılarını tam bazılarını kısmen olarak yapmaktadır.
Gerçeklik ile dizellik, ayıklanmaya kavuştuğu zaman kişi, vücudunun gerçeğine ulaşılır. Aile, vücudunun gerçeğine ulaşır. Ülke, vücudunun gerçeğine ulaşır. Dünya, vücudunun gerçeğine ulaşır.
FİZİKİ BİR VÜCUT OLAN DÜNYA VÜCUDU, SOSYAL OLARAK DA VÜCUDA KAVUŞTUĞUNDA TERCİH EDEBİLECEĞİ BAŞLICA SEÇENEKLER
1 - Yasai bir sunum olan ülkeler arası bağlantılar,,, savaş, zorbalık, sömürge, rekabet, ve çekişme gibi seçeneklerle değil, vücut sağlığının gerektirdiği görevsel iş taksimatlı seçeneklerle olacaktır.
2 - Dünya nüfusu, kaynakların besleyiş oranına göre hesaplıca dengede tutulacak.
Vücut sağlığının gerektireceği oranlarda hangi farkın ne kadar olması6 gerektiği, vücudun sağlıklı üretim ve tüketim işlerine göre ince hesaplarla belirlenecek.
(Okul, aslen okuma özellikli insanın kendisidir. Herşeyi okuyan insan bir okuldur. Ortak isim önce okul, sonra insandır. Okul ile okur eş anlamdır.
Okul/okur olmayan kişi insan sayılsada, seçenekler itibarı ile ehliyetsiz ve ehemmiyetsiz insandır.
Duygularla bilgileri değil, bilgilerle duyguları yönetebilen kişi ehliyetli kişidir.
Algıdaki bilinen okul, hurda yığınlığına varmış bilgilerin birleşim ve oluşum yasasıyla vücuda toplanma ihtiyacından doğma bir vücuttur. Toplu okuma evidir/yeridir.
Okutucu, dört duvar yada başkası değil, meraksal ve diğer arzusal çekicilerdir. Ders okuyor görünen kişi, aslında derinliğinde bağlı olduğunu sayıklamakta ve okumakta olabilir. Okuduğu yüzeydeki şey, bağlı olduğu derindeki şey ile örtüşüyorsa kavraması kolay olur.)
3 - gelişmiş teknolojinin gereği olarak, beşinci sınıfa kadarki okullar küme evlere taşınacak. Bir bina bir küme evdir.
Küçük bir köy küme evdir. Birkaç ev bir küme evdir.
Beşinci sınıf denilen derecelere kadarki öğretmenlik görevi, sadece kadınlarda olacak.
Her anne tam öğretmene yardımcı olarak cüzi maaşlı kısmi bir öğretmen olacak. Müdürlü yönetim sistemi küme evlerde devam edecek.
4 - geçmiş tarih olayları, sınıflandırılıp dünyanın sağlıklı geleceği bazında dersler için ibret ve örneklere ayrılacaklar.
Örnek: Savaş hali örnek değil ibrettir. Tüm savaş sebeplerinin asıl temel sebepi olarak, ucu en eski çağlara dayanan6 koşulların, yaşama aykırı tarzda insanları şekillendirmesinden kaynaklı olduğu gerçeği öncü konulardan olacak.
5 - Düşmanlık6 aşılayıcı öğretiler kaldırılacak. Hangi farkın hangi özelliği hangi işe denk geldiği öğretilecek.
Özürlüde olsa bir farkın yok oluşu, bir eldeki parmaklardan birinin yok oluşu olduğu öğretilecek. Hafızaya yerleşmesi için bir makina üzerinde uygulamalı olarak tek tek parça eksiltmelerle öğreti olacak.
6 - çeşitli yol yöntem ve adlar la kültür değiştirme seferleri/operasyonları olmayacak. Kendi farkı ile başka farkları koruma ve saygı gösterme alışkanlığı, her çeşit karakter ve farka ortak değer olarak kazandırılacak.
7 - ortak baş meclis olacak. Her ülke ve iş kolunun, sırasıyla birbirine ve baş meclise bağlı meclisleri olacak.
8 - savaş orduları, bir kısmı terörizme karşı asayiş için ortak ordu da birleşecek, bir kısmıda dünya vücudunun ortak iş orduları olacaklar.
9 - fazladan kalacak silahlarla birlikte her türlü atık, yapılacak olan yapay uydu6 gezegen (sonraki konu) için ortak dönüşüm fabrikasına gönderilecekler. Rakiplik bitecek. Süsleme misali israf içerikli enerji girdapları minimize edilecek vb.
10 - tek para birimine geçilecek. Adı "ortak yaşam" olacak. Üretim ile tüketim, takipli gözetimli dengeli ve sağlıklı ürünlerle olacak.
11 - kalp çalışmasının fizikiyat haricinde, bağlı olduğu psikolojik boyut için sunulacak özenti ve beklentiler, genel vücudun sağlığıyla uyuşur olacaklar.
12 - ortak vücudun hem fiziki hemde psikolojik sağlığına dikkat prensibi, üretimden sanata, spora, siyesete kadar her alanda ortak prensip olacak.
DÜNYA'NIN KAZA KADER BİLEŞENİ İÇİNDEKİ VÜCUT SEÇENEĞİ
Yaşam vücudunun bağlı olduğu kazada/yasada, kader olarak var olan/tercih mümkünatı olarak var olan farkların birbiriyle bağlantılılık seçeneğide kader olarak vardır. Bu irade dışıdır/kaza'dır. Yerçikimi gibi bir yasadır. Tercihe bağlı olmayan bir maruz kalıştır. Bunda herhangi bir sorumluluk yoktur. Yasaların kuruluş sistemidir. Yani insanlık eşittir diyalog.
Tabiat olayları kaza/yasa sistemleridirler.
Müdahil olunabilir ne kadar boyutları varsa, hepsinin toplam adı kaderdir. El oynatmak yasadır. Tercih edilebilir şekil seçenekleri kaderdir. Bilince dayalı olarak ne şekilde oynatılırsa oynatılsın mümkün olan her şeklin adı kaderdir. Mümkün olmayanlar ise, sade kazadır. Bilinç dışı oynatmak sade/tercih dışı kazadır.
İnsan, kaderde var olan tüm mümkünatları değil, tercih ettiklerini yaşar.
Duvarda çalışan saat, kazanın müdahale edilebilir kısmının tercihen dönüştürülüp tekrar kaza sistemine bırakılmış halidir.
Saat, işleyen kaza sisteminin kendisidir.
Onu ona/kazayı kazaya dönüştürmüş olan amaç/tercih, her an tekrar müdahale edebilecek amaçtır/tercihtir. Ayar bozukluğu, pil bitimi vs.
Kaza, insani farkların tercihleri olmadan onları (yemek gibi) birbirine bağlantılığa mecbur etmiştir fakat, birbiriyle bağlantının ne kadar şekli varsa, hepsini kader olarak farkların tercihine bırakmıştır.
Bizler, Kaza olan bağlanmayı genelde ticaretler ve savaşlar seçeneği ile geçirdik. Mükafat ve cezaları yaşayarak geldik. Bağlantı kazasının birlikte çalışma seçeneği de vardı. Onu tercih etseydik, belkide dünyamız çoktan genel vücuduna kavuşmuştu.
Ağacın yetişme kazasında/yasasında su da vardır. Susuz kalması halinde kuruma kazası/yasası vardır. Bakımına göre verim yasasıda vardır. Ağaca yaklaşım biçimleri, tercihin seçenekleridir. Ağaç, her yaklaşım tercihine göre kazalarla/yasalarla cevap verir. Her bir tercihe karşılık cevabi bir kaza/yasa vardır.
İrade içine yön veren irade dışı tercihli tercihsiz yasalar vardır. Duygu ve düşüncelere şekil veren iklim koşulları yada ortam hali gibi.
Tekraren, tercih dışı olaylar kazadır. Tercih kapsamındaki seçenekler ise kaderdir.
İnsan, kazalar alemi içinde bir tercihçidir.
Bilim, kaza ile kader ikilisini tığ ile ip misali birbirine ilişiklendirerek ilerlemekle mümkünatlara/buluşlarla/icatlara rastlamaktır. Her buluş ve icat, kaza ile kaderin içli dışlı örülümünden çıkan motiflerdir.
Bütün mümkünatlar. Kaza ile kaderin sunumlarıdırlar. Yeni doğan canlının6 hareketleri kazai sunumlardır. Yasalarla gelişip öğrendikçe, kader olarak kapsama alanına girmeye başlayan seçeneklerlede tercih6 olarak muhatap olmaya başlar.
Hangi yasayı tercih edersek edelim, o yasanın sıradaki yasaları önümüze çıkar.
Şuuri yaşam, yasa ve tercih, yasa ve tercih, yasa ve tercih, yasa ve tercih şeklindeki adımlarla yürür.
Başka deyiş biçimi, kaza kader, kaza kader, kaza karder'dir.
Başka deyiş biçimi, sistem özgürlük, sistem özgürlük, sistem özgürlük şeklindedir.
Başka deyiş biçimi, sorumsuzluk sorumluluk, sorumsuzluk sorumluluk, sorumluluk sorumluluk şeklindedir.
Başka deyiş biçimi, kullanım şekli ceza ve mükafat, kullanım şekli ceza ve mükafat, kullanım şekli ceza ve mükafat şeklindedir.
Bir eşyanın bin tane kullanım şekli varsa hepsi varlıktır, sistemdir, yasadır kazadır. Ceza ile mükafat, kullanma şekline/kadere bağlıdır. Yani tercihe.
Bu hem tabiatla ilişkide öyledir. Hemde kendi ortaya çıkardıklarımızla öyledir.
Başın kendiliğinden/kaza olarak kaşınması, tercihe kaşıyıp kaşımama seçeneklerini sunar. Kaşıntının dayanılmaz aşırı şiddeti, kaşımayı kazasal alana taşır. Yani bilinçsiz doğal reflekse.
Özürlünün yada özürsüzün doğal refleksleri kaza kapsamındadır. Yani sorumluluk kapsamı dışında.
Kaza ile kader ilişkisinin, hem saniyeden daha küçük hemde çağlardan daha büyük olmak üzere türleri vardır.
VÜCUT SİSTEMİNE GEÇMEK, ÇAĞLAR ARASI SEÇENEKLERDEN VÜCUTLU OLANI TERCİH ETMEKTİR.
Geçmiş çağlar için bu küresel vücut seçeneği için koşullar henüz olgunlaşmamıştı.
Şu anda her biri ayrı bir önem taşıyan farklı parçalar6 olarak hurdalık vaziyetinde iç içeyiz.
Parçalar kolayca değil, tarihin derinliklerinden bu günlere büyük zorluk ve meşakatlerle oluşagelmişlerdir.
Önümüzdeki seçenekleri iyice süzelim. Hangi seçeneklerin ardında hangi seçenekler öne çıkar diye, o seçenekler yoluna mantık olarak girip geleceğe doğru birer tur atıp dönelim. O zaman hangi seçeneğin bizi nereye götüreceğini, onu tercih etmeden önce bilmiş olacağız.
Yasalar, her çeşit seçeneklerini sorumluluğuyla beraber önümüze sermiştir.
Kısa ve uzun vade de, hangi seçeneğin hangi sonuçlara varacağını hesap ederek ortak tercihlerimizi kullanmalıyız.
Mevcut durumda parçaların/ülkelerin, yaşamak için korunma anlayışlarında birbirlerine karşı güvenlik tedbirleri öndedir.
Bu hakikatin vücuda varış için "yük ağır yol uzun" anlamı vardır.
İnsanlık birdir. Durması olmayan bir arabanın şöförüdür.
Her çağsal alan, gelişerek dolup ulaştığı bir seviyeden sonra, kendinden bir sonraki alana taşmaya/geçmeye zorlanır. Geçiş, su ve rüzgar gibi6 istem dışı akışlı bir kazaya/yasaya bağlıdır. Tercih dışı kazasal yürüteç bizi yürütürken, yürüme yön ve şeklimize dair tercihimize çokça seçenekler sunar.
Bizde depremli geçişlerden çıkardığımız dersler6den dolayı onunla olan ilerleyişte, çağsal hurdalık basamağından çağsal vücut basamağına intikal ederken, yazı ve diyalog seçeneklerini tercih ederek ilerliyoruz.
İlk motorlu araçtan ve ilk telgraftan bugüne, yeni bir basamağa adım atabilmek için varılmış olan ulaşım ve iletişim düzeyi, vazlasıyla yeterlidir.
Tüm dünya olarak topluca hangi evrelere dayandığımızı görebilmek ve medemiyetler buluşmasıyla dünyamızın daha iyi bir dünya olabilmesi adına yeni bir basamağa geçebilmek için otakça isabetli bir seçeneği tercih edebilmek dileğiyle…
ÇAĞRI
Ey insan!
Her yağmurda eşyaları sağa sola çekip damlaların önüne leğen, kova tencere koymak için kavga döğüş koşuşturmalar yaşıyoruz. Daha iyi bir tavan yada çatı yapabilme imkanına kavuşumu6ş ve yapmıyorsak, bu bizim ayıbımıızdır. Seviyemiz itibarı ile kendimizden utanmanızı gerektirecek bir ayıptır.
Dar alanda çekişmenin anlamı, çeşitli gayri insani hastalıklar kapmaktır.
Damlara karşı çanak çömlek koşuşturmasının kültürünü-ustalığını-kavgacılığını edinmiş olmamız, imkan öncesi dönemin övünmesi olsada bu övünme, imkan sorası dönemin üzülmesidir.
Kaza, fiziki korunma ozon'u nu yapmıştır.
Sosyal düzen ozon'u kader denilen seçenekler içinde vardır. Bu seçeneği görebiliyoruz.
Damlayan tavanlı olduğumuzuda görebiliyoruz. Damla mağduru çocukların gözyaşı mürekkebi böyle yazar.üüa90hn0dp
Alışkanlıklarımız bizi bırakmasada düşünmeye engel değillerdir. Çatı tavan işi'nin dakikalıktan seneliğe kadar, her türlü zaman dilimine uyan detayları vardır.
Düşünme olarak herkesin katkıda bulunabileceği bir konudur.
Halimize gerçek olarak ağlayacak düzeye henüz gelmiş değiliz. Bir ağlama dolumu mevcuttur. Ya düşünerek ağlayacağız yada yaşayarak.