BU YIL DOĞUBAYAZIT`TA KIŞ ÇETİN GEÇİNCE

Odun-kömür borca alınmaya başlandı

Yaşam 7.02.2014 09:54:20 0
BU YIL DOĞUBAYAZIT`TA KIŞ ÇETİN GEÇİNCE

Haber: Hamza SALMAN
Yaklaşık 7 ayı kış olan Doğubayazıt’ta havalarının Şubat ayında da sert geçmesi nedeniyle yakacak stoklarını şimdiden tüketen vatandaşlar tekrar yeniden odun-kömür deposunun yollarını tuttular.
Doğubayazıt’ta çok sayıda vatandaş bu günlerde kömürcülerin yolunu tutmaya başladı. Kömür ve odun fiyatları hakkında kömürcülerden bilgi alan vatandaşlar bir iki ayı daha ucuza nasıl geçirebilirimin hesabını yapıyor.
Vatandaşların 7 aylık kışı geçirebilmeleri için en az 2 ton kömür ve 1 ton da odun alması gerekiyor. Bu da vatandaşa 2 bin 700 TL.’ye mal oluyor. Buna soba ve boru fiyatları da eklenince kışın faturası vatandaşa 3 bin TL.’ye mal oluyor.
Öte yandan, Yakacaklarını peşin alamayan vatandaşlar, ya hesaplarına yazdırıyorlar ya da kredi kartlarını kullanıyorlar.
Odun deposu satıcıları yaptığı açıklamada, “Yaklaşık üç yıldır vatandaşlar yine odun ve kömür alımında zorlanıyor. Peşin satışlardan çok hesaba yazdıran ve kredi kartı kullanan oluyor. Bu da gösteriyor ki vatandaşlarımızın durumu pek de iç açıcı değil” dedi.

  • BIST 100

    17901,41%0,10
  • DOLAR

    46,59% 0,12
  • EURO

    53,07% 0,09
  • GRAM ALTIN

    6129,21% 1,67
  • Ç. ALTIN

    9817,61% 1,65

Egazete


  • Pazar 22.6 ° / 6.4 ° Güneşli
  • Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli
  • Salı 25 ° / 9 ° Güneşli

Ağrı

28.06.2026

  • İMSAK 02:41
  • GÜNEŞ 04:35
  • ÖĞLE 12:16
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33