BİR ZAMANLAR DOĞUBAYAZIT’TA TREN VARDI

Nezir ÇELİK

Güncel 3.09.2023 13:14:00 0
BİR ZAMANLAR DOĞUBAYAZIT’TA TREN VARDI

Bu kaçıncı seferdir yazdık durduk. Çünkü dün yazdıklarımız bugün halen güncelliğini koruyor.

Doğubayazıt ve bölge Rus işgalinde iken Ağrı - İran hatta oradan da Nahçıvan arasında çalışan bir tren vardı.
Daha sonra işgal sona erince tren bir daha çalışmadı ve tren yolunun rayları insanlar tarafından sökülerek adeta talan edildi. Ray demirlerin damların, ahırların üstünün kapatılmasında kullanıldı. Yakın zamana kadar bu ray demirleri yaygın olarak bulunuyordu.
O zaman çalışan trenin bir yol güzergahı var, altyapısı yapılmış ve şu anda sadece ray demirleri bulunmuyor.
Aslında fazla bir yatırım gerekmeden yol tekrar faaliyete sokulabilir. Diğer bir ifade ile Ağrı'dan Doğubayazıt'a ve oradan da İran ve Nahçıvan'a pek ala bir demiryolu tesis edilebilir.
Oysa ki ilk etapta Ağrı'dan başlamak suretiyle bu Demiryolu rahatlıkla faaliyete sokulabilir. Hatta bu işi Valilik, Özel İdare kaynakları ile de yapabilir...

 

Anahtar Kelimeler: ZAMANLAR DOĞUBAYAZIT’ VARDI
  • BIST 100

    18134,33%0,96
  • DOLAR

    46,51% 0,02
  • EURO

    52,97% 0,23
  • GRAM ALTIN

    5963,41% -0,27
  • Ç. ALTIN

    9637,53% -1,36

Egazete


  • Perşembe 24.9 ° / 9.2 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
  • Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı

Ağrı

25.06.2026

  • İMSAK 02:39
  • GÜNEŞ 04:34
  • ÖĞLE 12:15
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33