BESİCİLERİN MERA HASRETİ BİTTİ?

Besiciler, koyun ve kuzularını yeşeren meralara çıkarmaya başladı

Ekonomi 8.04.2019 13:41:39 0
BESİCİLERİN MERA HASRETİ BİTTİ?

Kışın sert geçtiği bölgede, havaların ısınmasıyla meralar da yeşeriyor. Besiciler, kış boyunca büyük emekle ahırlarda besledikleri hayvanlarını, daha iyi beslenmeleri için meralara çıkarıyor.

İl Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkililer yaptığı açıklamada, Doğu milyonlarca küçükbaş hayvan bulunduruyor. Doğu hayvancılıkta önemli bir yerin olduğunu vurguladılar.

Kentin tarımsal ve hayvancılık potansiyelinin yüksek olduğunu vurgulayan yetkililer, bu konuda üreticilere önemli desteklerin verildiğini aktardılar. 

Merkeze bağlı Aşağı Yongalı köyünde besicilik yapan Memduh Demir de Ekim ayından bu yana hayvanları ahırlarda beslediklerini söyledi.

Karların erimesi ve havaların ısınmasıyla hayvanları meralara çıkarmaya başladıklarını belirten Demir, "Mera hasretimiz sona erdi. Yaklaşık 5 aydır hayvanlara ahırlarda ot ve saman verdik. Karların erimesiyle hayvanları meraya saldık." dedi.(aa)

/resimler/2019-4/8/1342596135185.jpg

/resimler/2019-4/8/1343164572981.jpg

/resimler/2019-4/8/1343364104682.jpg

/resimler/2019-4/8/1343514729950.jpg

/resimler/2019-4/8/1344050042642.jpg

/resimler/2019-4/8/1344176136644.jpg

  • BIST 100

    18134,33%0,96
  • DOLAR

    46,51% 0,02
  • EURO

    52,97% 0,23
  • GRAM ALTIN

    5963,41% -0,27
  • Ç. ALTIN

    9637,53% -1,36

Egazete


  • Perşembe 24.9 ° / 9.2 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
  • Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı

Ağrı

25.06.2026

  • İMSAK 02:39
  • GÜNEŞ 04:34
  • ÖĞLE 12:15
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33