İlginizi Çekebilir
BESİCİLER HAYVANLARINI KAR ÜSTÜNDE BESLEMEYE DEVAM EDİYOR
HAYVANCILIK YAPARAK GEÇİMİNİ SAĞLAYAN ÇİFTÇİLER, KÖYLERİNDEKİ YÜKSEK KAR ÖRTÜSÜ NEDENİYLE HAYVANLARINI KAR ÜSTÜNDE BESLEMEYE DEVAM EDİYOR.
Doğancan köyünde besicilik yapan Hüseyin Güzel, gazetecilere, mart ayının ortasında olmalarına rağmen kar yağışının devam ettiğini söyledi.
Köylerde hala yüksek kar örtüsünün bulunduğunu belirten Güzel, "Günde iki kez hayvanlarımıza kar üstünde ot veriyoruz. Burada kar hem erken yağıyor hem de geç kalkıyor. Çok farklı bir mevsim yaşıyoruz. Bu açıdan hayvanlarımıza yazın daha çok fazla yem tedariki yapıyoruz. Yaklaşık 3 aydır hayvanlarımıza kar üstünde yem veriyoruz, yaklaşık 1,5 ay daha bu esareti yaşayacağız." diye konuştu.
Hayvancılığı zor koşullarda yaptıklarını aktaran Güzel, "Biz köylüler olarak geçim kaynağımız hayvancılık. 200 küçükbaş hayvanım var. Saman ayrı veriyorum ot ayrı veriyorum. Bu güne kadar 25 ton saman ve 1200 balya otu tükettik. Bu yıl çok zorlandık." dedi.
Köylülerden Hüseyin Tekgül ise küçükbaşların kış boyunca kar üstünde yemlendiğini belirterek, "Çok zor şartlar altında hayvancılık yapıyoruz. Yaklaşık 500 metre mesafeden otları at ve kızaklarla taşıyoruz." ifadelerini kullandı.(aa)
-
BIST 100
17883,54%-0,44
-
DOLAR
46,54% 0,02
-
EURO
52,76% -0,17
-
GRAM ALTIN
6029,73% 0,02
-
Ç. ALTIN
9650,40% 0,00
Egazete
- Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
- Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
Ağrı
26.06.2026
- İMSAK 02:39
- GÜNEŞ 04:34
- ÖĞLE 12:16
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




