İlginizi Çekebilir
BAZI YERLERDE KARIN YAĞMAMASI BESİCİLERİN İŞİNE YARADI?
.
Doğu´nun bazı yerlerinde hava sıcaklığının mevsim normalleri üzerinde seyretmesi, meralarda hayvanlarını otlatan besicilerin yüzünü güldürdü.
Havanın yağışsız ve zaman zaman da güneşli geçmesi en çok küçük ve büyükbaş hayvan besicilerini sevindirdi.
Tandoğan köyündeki besicilerden Cüneyt Bozyiğit, yaptığı açıklamada, havanın mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi dolayısıyla meralarda hayvanlarını otlatabildiklerini söyledi.
Bu sayede ot ve samandan tasarruf sağladıklarını belirten Bozyiğit, "Bu yıl karın geç gelmesi ve havaların güneşli olması saman ve ot fiyatlarında da biraz düşüşe neden oldu. Hala hayvanlarımızı meralarda otlatıyoruz." dedi.
Besicilerden Abdullah Kurtoğlu ise, "Aralık ayı ortasına yaklaşmamıza rağmen hayvanlarımızı halen dışarıda otlatıyoruz. Kar ne kadar geç yağarsa hayvanlarımızı o oranda dışarıda otlatabiliriz. Geçen yıl kış çok erken başlamıştı. Bu nedenle besiciler hayvanlarına yem bulmakta zorlanmıştı. Bu yıl böyle bir sıkıntımız yok." diye konuştu.(aa)
-
BIST 100
17901,41%0,10
-
DOLAR
46,59% 0,12
-
EURO
53,07% 0,09
-
GRAM ALTIN
6129,21% 0,00
-
Ç. ALTIN
9878,51% 0,00
Egazete
- Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli
- Salı 25 ° / 9 ° Güneşli
Ağrı
29.06.2026
- İMSAK 02:41
- GÜNEŞ 04:36
- ÖĞLE 12:16
- İKİNDİ 16:13
- AKŞAM 19:47
- YATSI 21:33




