Ağrı`da "doğayı kurtarma" etkinliği

Ağrı Orman ve Su işleri Müdürlüğü tarafından düzenlenen doğayı kurtarma etkinliğinde, çevreye atılan boş zirai ilaç kutuları ile mermi kovanları toplandı.

Yaşam 11.11.2014 17:38:39 0
Ağrı`da

Patnos Adilcevaz karayolu üzerindeki Sarısu Sazlığında düzenlenen etkinliğe, Ağrı Orman ve Su İşleri Müdürü Ahmet Celal Kaba, Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü Naci Özeler, Patnos Avcılık ve Doğal Hayatı Koruma Derneği Başkanı Mehmet Nasır Açık ve avcılar katıldı.
Etkinlikte konuşan Kaba, çevre bilincinin sağlanması ve çevrenin temiz tutulması için herkese görev düştüğünü söyledi.
Son yıllarda kullanılmış boş zirai ilaç kutuları, yivsiz av tüfeği kovanlarından kaynaklanan kirliğin arttığını ifade eden Kaba, şunları söyledi:
"Kullanılmış boş zirai ilaç kutuları, su kaynakları ve yalakların çevresine atılmakta. Bu da su kaynağına zehirli maddelerin karışmasına, kaynağı kullanan evcil ve yaban hayvanlarının zehirlenmesine neden olmaktadır. Bu nedenle avcılarımızla boş zirai ilaç kutuları ile mermi kovanlarını topladık. Bu atıkların bertaraf edilmesi hususunda bilgilendirme ve uygulamaya yönelik etkinlik düzenledik."
Kaba, etkinliğin başarıya ulaşması ve doğal dengenin korunması için bölgede yaşayan halkın ve avcıların daha duyarlı olması gerektiğini sözlerine ekledi.(AA)

  • BIST 100

    17901,41%0,10
  • DOLAR

    46,59% 0,12
  • EURO

    53,07% 0,09
  • GRAM ALTIN

    6129,21% 1,67
  • Ç. ALTIN

    9817,61% 1,65

Egazete


  • Pazar 22.6 ° / 6.4 ° Güneşli
  • Pazartesi 22.7 ° / 7.1 ° Güneşli
  • Salı 25 ° / 9 ° Güneşli

Ağrı

28.06.2026

  • İMSAK 02:41
  • GÜNEŞ 04:35
  • ÖĞLE 12:16
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33