Akademi ile Ak Ademi, hem eşses olarak hemde içerdikleri mana itibarı ile aynı alanda buluşurlar. Biri bakış, okuyuş, anlayış ve buluşu içeriyorken, diğeri parlaklık, şeffaflık, berraklık ve aydınlığı içerir. Bir bütünün iki parçası olarak birbirini tamamlarlar. Çünkü okuyuş aydın ortamla mümkündür. Karanlıkta okuma olmaz.
Mana içindeki manaya baktığımızda ise, ak Ademi demekle, diğer tüm renklerinde Ademi olduklarının beyanı'nı görebiliriz.
Ak rengin dışında başka renkler de olduğuna göre, Ademi mahlukatın başına ak rengini getirmekle diğer renklerdeki Ademilerinde olduğunun imasıyla devamında kara Ademi, sarı Ademi, esmer Ademi, bronz Ademi, diye tüm renklerin Ademiliğini imayen bilince sunmaktadır.
AKADEMİ DEYİMİ, SADECE BİLGİ HÜNER İFADESİ OLARAK DEĞİL, AYNI ZAMANDA TÜM İNSANLARIN ADEMİ OLDUKLARINA DAİR BİR HATIRLATMA İFADESİ OLARAKDA KULLANILABİLİR. Bu hatırlatma, insanlararası bazı çıkmazi olayların anlamsızlığını bulmaya yardımcı olur.
Dünyanın en donanımlı üniversitesi herkesin cebine girmişken, bu sayede mevcut olarak ele alınan akademi deyimine isteyen herkesin ulaşması mümkünken ve yine bu sayede herkesin bu akademiliğe ulaşması halinde öne çıkacak olan sonraki gereklilik, ak Ademilik olarak görünmektedir. Bu bilgi çağında herkes akademi olabiliyorken, herkesin ak Ademi olabilmesi henüz zordur. Bir gün o'da kolaylaştığında, dünyanın cennetvariliğe ulaşmasına az kalacak. Aydın ortamda sahtekarlık barınamayacağından dünya, dürüstlüğün yaşam alnına dönüşecek.
ADEMİLER ARASI ÇEŞİTLİLİĞİN NEDENSELLİĞİ ÜZERİNE
Yeryüzündeki sebze ve meyveler bölgesel iken, insan eliyle yayılıp her tarafta çeşitlilik zenginliği oluşturdular. Ulaşım kolaylaştıkça manavdaki çeşitlilik zenginleşti ve zenginleşmektedir. Dedenin görmediği bilmediği meyveyi torun görüp yiyebilmektedir.
Aynı şekilde bölgesel kavram ve uygulamalar da yayılmak suretiyle çeşitlilik zenginliği oluşturmaktadırlar. Çay, yemek, oyun, banyo, profesör, akademi, felsefeden müziğe kadar her bir uygulama, kavram ve bilgi çeşidi, değişik yerlerden çıkmak suretiyle birer meyve çeşidine benzer şekilde beyin tezgahımızı ve yaşam halimizi çeşitli ürünlerle zenginleştirmiş ve zenginleştirmektedir.
İNSANİ MANA İLE BAĞDAŞMAYAN KÜLTÜRLEŞMİŞ VAZİYETLER, ÇEŞİTLİLİK ZENGİNLİĞİNDE VAZİYETİNİ DAHA İYİSİ İLE DEĞİŞTİRME İMKANINA KAVUŞURLAR.
Çeşitlilik zenginliği içinde ihtiyaç, daima yararlı olana yönelik olduğu için, zararlı olanlardan sıyrılma imkanı oluyor. Yeryüzünde insani çıtanın yükselmesi bu şekilde olmuş ve oluyor. Yamyamlık/ceset yemek, bu yüzden kültürleşmekten uzaklaşmış fakat, varlığı yol buluşa yardımdır.
ARABA, ÇEŞİTLİLİK ZENGİNLİĞİNEDEN İBARETTİR. Lastik oradan, motor şuradan, kaporta buradan vs. Her parça ayrı bir üreticiden çıkıp araba niyeti üzerine akıl vasıtasıyla buluşturulup birleştirilmek suretiyle araba ortaya çıkmaktadır.
DÜNYA, MEDENİYETLER BULUŞMASINDAN DOLAYI OLUŞACAK OLAN KAVRAM, KÜLTÜR VE BİLGİ ÇEŞİTLİLİĞİNİN ZENGİNLİĞİ İLE İNSANİ ARABASINI TAMAMLAYACAKTIR.
Bir arabadaki her bir parça, sahip olduğu yapısal özellik itibarı ile olması gereken yerde olması gereken görevde durması hasebiyle araba ortaya çıkmaktadır.
Dünyamız, insani arabasını yapabilecek kadar insani çeşitlilik zenginliğine sahiptir. Herkes motor yada herkes lastik özelliğinde olsa araba ortaya çıkmaz. Çeşitlilik, bütünsel bir yapının olmazsa olmazıdır.
Dünya'nın yükselen "kültürel imar mühendisliği ile insan arabasını üretecek fabrikaya dönüşebilmesi için her çeşide ihtiyaç duymaktadır. "NE OLURSAN OL YİNE GEL" deyiminin sebepsel içeriklerinden bir taneside insan fabrikasının duyduğu bu çeşitlilik ihtiyacıdır. O sözün doğuş zamanında teşbih olabilecek arabanın olmaması, arabalı olan bizlere sözün devamını getirme görevini vermektedir.
BİR FABRİKA, MÜHENDİSTEN ÇÖPÇÜSÜNE KADAR HER ÇEŞİDE İHTİYAÇ DUYMAKTADIR. Bugün bir hayvan türü yok olmasın diye sarf edilen çabalar, yaşam makinasının bir parçası olduklarına dair olan bilinçten ibarettirler.
Herhangi bir sebeple herhangi bir çeşidin yok olmasına sebep olduysak ve olursak, yapılacak olan arabamız bir parçasını yitirmiş ve eksik kalmış olacaktır.
Bir özürlünün varlığıda bu arabada olması gereken bir yeri vardır.
Özürlünün varlığı, sağlamın kendindeki avantajı görüp değerini bilmesine sebeptir.
Bir parça çeşidi'nin yok olmasına sebep olmak,
Oluşacak olan araba'nın parçası eksik bir özürlülük konumu ile o günahın bedelini yaşayacağız. Teşbihen araba dediğimiz vücut olduğumuzda, topal veya başka bir tür eksikle ortaya çıkabiliriz. Yanında sağlam bir vücut olmayacağı için o eksik parçalı vücudu tam zannedeceğiz.
Eksik parçalı vücut düzeni ile bozuk sorunsal ve kaotik atmosfer içinde rahat yüzü görmek kolay olmaz.
Temeli sağlam atılmamış olan binada küçük bir ses, rüzgar yada sarsıntı, sürekli tereddüt ve endişe sebebi olur.
Gelecekteki vücudun temeli olduğumuza dair olan farkındalığımız, bizlere sağlam olabilme bilincini ve sorumluluğunu vermektedir.
Temel oluş farkındalığı, sağlamlığın ne şekilde olabileceğini gördürüp bildirecek yeterli bir pencere ve yeterli bir sebeptir. Bu temel oluş farkındalığı kaybolmadıkça yol buluş zor olmaz.
Anne baba, çocuğun gelecekte alacağı şekil'e dair kendilerininde payı olacaklarına olan farkındalığın gereklerini yerine getirmekle tam anlamıyla anne ve baba olabilmektedirler.
Her sonraki nesil, her önceki nesilin çocuğu olması hasebiyle, geleceğin şekline dair her dönem insanı için sorumluluk payı ortaya çıkmaktadır.
İnsan fiziken beslenmeye ruhen geçinmeye muhtaçtır. Dünya sağlam bir vücuda kavuştuğunda, her iki ihtiyacın da karşılanımı hastalıklı şekilde olmayacaktır.
Fabrika düzeni bütünsel bir vücuttur.
Dünya, herkese ait bir fabrika düzeniyle bütünsel vücuda dönüştüğinde herkes, bilgi, beceri ve konumuna göre vucudun birer parçası olarak olduğu yerde üzerine düşen vazifesinde bulunacaktır.
ÇEŞİTLİ PARÇALAR VÜCUT OLDUKLARINDA DOĞRULAR, YANLIŞLAR VE TANIMLAR, ÇEŞİTLİ GÖRECELİKTEN ÇIKIP VÜCUDUN GÖRECELİĞİNE GEÇECEKLERİ İÇİN, PARÇALAR ÇATIŞMASIDAN PARÇALAR BULUŞMASINA GEÇİLMİŞ OLACAKLAR. Cihazın parçası elde sadece parça olarak bulunması atılık iken, cihazla bütünleşik olarak vazgeçilmez değerine ulaşır. Dünya bir cihaz/vücut olduğunuda herkes kendi yerinde bir önceki değerinden daha değerli olacak.
AKADEMİ TANIMI, AYNI ZAMANDA AK ADEMİ OLMAKLA DİĞER TÜM RENKLERDEKİ İNSANLARIN "ADEMİ" ÇATISI ALTINDAKİ AİLEVİ BÜTÜNLÜĞÜNE DAİR İFADEYİ GÜN YÜZÜNE ÇIKARMAKTADIR.
Bu vesile İle diğer tüm insan çeşitlerinin başına "ADEMİ" ek'i getirilebilir. Getirildiğinde ise, en işe yaramazın bir işe yaradığı düzenli bir dünya sistemine geçiş, isimlerin bu tek isimle birbirine bağlanmasıyla kolayca mümkün olacaktır.
Not: DÜNYA'NIN ŞU ANKİ YAPI ŞEKLİ, OLMASI GEREKEN VÜCUT ŞEKLİNİN İFADESİNİ DOĞALEN DE BARINDIRMAKTADIR.
BUNUN NE ŞEKİLDE OLDUĞUNU VE NE ŞEKİLDE OLMASI GEREKTİĞİNİ SONRAKİ YAZIDA BEYAN EDELİM.
9367,77%3,72
34,47% 0,05
36,42% 0,21
2956,00% 0,72
4956,37% 0,55
Ağrı
21.11.2024