YAYLALARDA KONAKLAYAN GÖÇERLERİN SÜT SAĞIM MESAİSİ BAŞLADI

HAVANIN ISINMASIYLA HAYVANLARINI GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ'NİN SICAK İLLERİNDEN GELEN GÖÇERLERİN SÜT SAĞIM TELAŞI BAŞLADI.

Ekonomi 30.05.2022 09:35:00 0
 YAYLALARDA KONAKLAYAN GÖÇERLERİN SÜT SAĞIM MESAİSİ BAŞLADI

Bir aylık zorlu göç yolculuğunun ardından Şenyayla ve Kozma Dağı yaylalarında konaklayan göçerler, otlattıkları hayvanların sağımını yaptı.

Göçerler, sezon boyunca elde ettikleri sütten yaptıkları peynir ve tereyağını satarak gelir elde ediyor.

Şenyayla'ya gelen Beşir Baksal, yağışlardan dolayı sağıma yeni başladıklarını söyledi.

Yaz aylarında buraların serin yaylalarında konakladıklarını anlatan Baksal, "Aslında burada 2 ay önce sağım yapmamız gerekiyordu. Maalesef bu yıl olmadı. Burada elde ettiğimiz sütü peynir, yoğurt ve tereyağı yapıyoruz. Yaylada kurduğumuz çadırlarda yaklaşık 4 ay kalacağız. Hayvancılığı zor koşullarda yapıyoruz. Tek geçim kaynağımız hayvancılık. Başka yapabileceğimiz bir iş yok. O yüzden buna mecburuz." diye konuştu.

Siirt'ten Kozma Dağı yaylasına gelen besicilerden Tahir Çoban ise "Sabah ve akşam koyunları sağıyoruz. Yılın ilk süt sağımına başladık. Yaklaşık bin hayvanımız var." dedi.(aa)

  • BIST 100

    17924,23%-0,21
  • DOLAR

    46,51% 0,02
  • EURO

    52,86% 0,04
  • GRAM ALTIN

    5959,88% -0,32
  • Ç. ALTIN

    9611,38% -1,63

Egazete


  • Perşembe 24.9 ° / 9.2 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı
  • Cuma 24.7 ° / 9.7 ° Güneşli
  • Cumartesi 23.1 ° / 10.5 ° Bölgesel düzensiz yağmur yağışlı

Ağrı

25.06.2026

  • İMSAK 02:39
  • GÜNEŞ 04:34
  • ÖĞLE 12:15
  • İKİNDİ 16:13
  • AKŞAM 19:47
  • YATSI 21:33